CityLife lanceert pilootproject: punten sparen én betalen met smartphone

CityLife lanceert pilootproject: punten sparen én betalen met smartphone

Vandaag lanceerde CityLife een pilootproject in Leuven waarbij de klant zowel punten kan sparen als betalen via een app op zijn smartphone. Het project loopt nu bij 10 van de ruim 100 Leuvense handelszaken die aangesloten zijn bij digitaal platform.

Combinatie van digitale klantenkaart en mobiel betalen

CityLife is naar eigen zeggen het eerste bedrijf in België dat een digitale klantenkaart combineert met mobiele betaling via een app. Hoe werkt het? De klant scant in de winkel of horecazaak een QR-code in met de CityLife app en bevestigt vervolgens de betaling. Dat kan eenvoudig en snel met een pincode.


Wat CityLife verder nog uniek maakt, is het dubbel sparen: de klant spaart niet alleen voor zichzelf maar kan ook punten verzamelen voor zijn favoriete ‘community’. Zijn klantenkaartpunten kunnen dus ingeruild worden voor kortingen of gratis producten in de handelszaken, maar hij kan ook ‘community’-punten sparen, waarmee hij zijn favoriete vereniging of speciale acties ondersteunt.

 

Zo heeft CityLife in Leuven belangrijke overeenkomsten afgesloten met 17 studentenkringen. Hiermee kunnen de aangesloten studenten niet alleen genieten van speciale deals bij handelaars in de stad, maar verdienen ze ook automatisch ‘student coins’ die ze kunnen uitgeven voor de diverse activiteiten van de deelnemende studentenkringen. Bij de basketbalclub Leuven Bears worden de punten gebruikt voor de ondersteuning van haar jeugdwerking, en dankzij hun CityLife-spaarkaart zamelen KBC-medewerkers geld in voor een ontwikkelingsproject in Nepal.


Ecosysteem voor een nieuwe stadsdynamiek

Frank Bekkers, CEO CityLife, licht toe : “Met CityLife willen we een nieuwe stadsdynamiek creëren door inwoners, handelaars en de lokale gemeenschap opnieuw dichter bij elkaar te brengen. Dit open en innovatieve ecosysteem kan nieuwe economische impulsen geven aan het leven in de stad. Ook de steden zelf kunnen actief deelnemen en CityLife bijvoorbeeld inzetten voor de promotie van hun eigen stadsevenementen of vervoer. We zijn trots op onze pioniersrol en bijzonder blij met de interesse en het enthousiasme in de steden waar we al aanwezig zijn.”


CityLife is een digitaal platform met een ‘community’-spaarprogramma, dat in februari 2015 gelanceerd werd door Mobile Vikings en KBC. CityLife is momenteel operationeel in Leuven, Hasselt en Genk en telt al meer dan 250 handelaars en 20.000 klanten. Voor het einde van dit jaar wordt CityLife ook actief in Antwerpen en Gent. CityLife-gebruikers krijgen een digitale klantenkaart en kunnen de CityLife-app downloaden via Playstore of Apple Store.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top