The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

De Nederlands-Deense personal-shoppingservice The Cloakroom komt in Duitse handen terecht. Het Amsterdamse bedrijf is immers overgenomen door de Duitse sectorgenoot Modomoto. Het merk blijft voorlopig wel bestaan.

 

Uitbreiding in Europa

Modomoto werd opgericht in 2011 en is naast Duitsland ook actief in Oostenrijk en Zwitserland. De exacte overnamesom die het Duitse bedrijf neertelde voor The Cloakroom werd niet bekend gemaakt. Modomoto zou volgens Tech Crunch een deel van zijn geld gehaald hebben bij investeerder Kees Koolen, de voormalige CEO van Booking.com. Voorheen investeerde hij ook al in Uber.

 

De twee bedrijven zullen samen ongeveer 250 mensen in dienst hebben en zeven markten bedienen. The Cloakroom is immers actief in België, Nederland, Luxemburg en Denemarken. Samen hebben Modomoto en The Cloakroom ongeveer 300.000 klanten.

  

Met de overname heeft Modomoto plannen om verder uit te breiden in Europa. Het richtte daarom ook al de Curated Shopping Group op, die overkoepelend zal werken voor de twee bedrijven. De CEO van de Curated Shopping Group wordt Andreas Fischer, die ook al CEO van Modomoto was. Oprichters van The Cloakroom, Asbjorn Jorgensen en Kasper Brandi Petersen, zullen het management van de nieuwe groep vervoegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel en bpost: het clickt!

23/01/2017

Op 2 februari e.k. wordt op het Omnichannel Congres van RetailDetail de bpost omnichannel award uitgereikt. Thierry Moubax, VP Marketing voor de businessunit Parcels & Logistics Europe van bpost, legt uit waarom we zijn bedrijf in één adem met die prijs vernoemen.

Goed retourneerbeleid zorgt voor meer aankopen

23/01/2017

Volgens het proefschrift van Alec Minnema, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen, zorgt een retourneerbeleid waarbij klanten hun producten gratis mogen terugsturen voor meer aankopen. Ook een langere bedenktijd heeft een positieve invloed.

Sligro neemt Belgische groothandel ISPC over

23/01/2017

De Nederlandse Sligro Food Group neemt de Belgische groothandel ISPC over en krijgt zo drie groothandels in Gent, Luik en Brussel in handen. In 2016 haalde ISPC een omzet van 86 miljoen euro.

Vente-Exclusive.com start samenwerking met Delhaize

19/01/2017

Vente-Exclusive.com heeft voor het eerste een samenwerking afgesloten met een Belgische supermarkt. Het gaat een waardebon van 100 euro voor de online shop van Delhaize verkopen aan 80 euro.

Alibaba werkt samen met merken om namaak aan te pakken

19/01/2017

De Chinese online reus Alibaba heeft een nieuwe samenwerking op poten gezet met een aantal grote merken, zoals Swarovski, Louis Vuitton en Samsung, in een poging om de verkoop van namaak tegen te gaan.

American Apparel sluit alle winkels

17/01/2017

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Back to top