The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto | RetailDetail

The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

The Cloakroom verkocht aan het Duitse Modomoto

De Nederlands-Deense personal-shoppingservice The Cloakroom komt in Duitse handen terecht. Het Amsterdamse bedrijf is immers overgenomen door de Duitse sectorgenoot Modomoto. Het merk blijft voorlopig wel bestaan.

 

Uitbreiding in Europa

Modomoto werd opgericht in 2011 en is naast Duitsland ook actief in Oostenrijk en Zwitserland. De exacte overnamesom die het Duitse bedrijf neertelde voor The Cloakroom werd niet bekend gemaakt. Modomoto zou volgens Tech Crunch een deel van zijn geld gehaald hebben bij investeerder Kees Koolen, de voormalige CEO van Booking.com. Voorheen investeerde hij ook al in Uber.

 

De twee bedrijven zullen samen ongeveer 250 mensen in dienst hebben en zeven markten bedienen. The Cloakroom is immers actief in België, Nederland, Luxemburg en Denemarken. Samen hebben Modomoto en The Cloakroom ongeveer 300.000 klanten.

  

Met de overname heeft Modomoto plannen om verder uit te breiden in Europa. Het richtte daarom ook al de Curated Shopping Group op, die overkoepelend zal werken voor de twee bedrijven. De CEO van de Curated Shopping Group wordt Andreas Fischer, die ook al CEO van Modomoto was. Oprichters van The Cloakroom, Asbjorn Jorgensen en Kasper Brandi Petersen, zullen het management van de nieuwe groep vervoegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Back to top