Consument moet niet weten van Amazon Dash | RetailDetail

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

Producenten willen evolutie niet missen

Amazon Dash werd in de lente van 2015 gelanceerd en moet het bijzonder eenvoudig maken voor consumenten om een bestelling te plaatsen. Die eenvoud heeft wel als nadeel dat voor elk product een eigen Amazon Dash nodig is en dat het bestelde aantal altijd hetzelfde moet zijn.

 

Amazon gelooft duidelijk heel sterk in het product, want binnenkort worden er nog eens tientallen merken toegevoegd aan het systeem. Nochtans zijn de gebruikers niet bepaald enthousiast: minder dan de helft van de mensen die een Amazon Dash in huis hebben, hebben het al gebruikt om een bestelling te plaatsen. Nochtans krijgt iedereen die de eerste keer de Dash-knop gebruikt, de aankoopprijs van vijf dollar terug.

 

Consumenten die de knop wel gebruiken, doen dat overigens ook slechts één keer om de twee maanden. Bovendien vinden heel wat klanten het niet fijn dat ze niet weten hoeveel ze nu neertellen voor hun nieuwe bestelling. Dat kan bij Amazon wel eens een probleem zijn, omdat de prijzen daar nogal kunnen variëren.

 

Verschillende bedrijven geven dan ook toe dat ze hebben ingeschreven op Amazon Dash, omdat ze op een goed blaadje willen staan bij de Amerikaanse online retailer, maar ook omdat ze bang zijn dat ze de volgende grote evolutie missen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Back to top