Consument moet niet weten van Amazon Dash

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

Producenten willen evolutie niet missen

Amazon Dash werd in de lente van 2015 gelanceerd en moet het bijzonder eenvoudig maken voor consumenten om een bestelling te plaatsen. Die eenvoud heeft wel als nadeel dat voor elk product een eigen Amazon Dash nodig is en dat het bestelde aantal altijd hetzelfde moet zijn.

 

Amazon gelooft duidelijk heel sterk in het product, want binnenkort worden er nog eens tientallen merken toegevoegd aan het systeem. Nochtans zijn de gebruikers niet bepaald enthousiast: minder dan de helft van de mensen die een Amazon Dash in huis hebben, hebben het al gebruikt om een bestelling te plaatsen. Nochtans krijgt iedereen die de eerste keer de Dash-knop gebruikt, de aankoopprijs van vijf dollar terug.

 

Consumenten die de knop wel gebruiken, doen dat overigens ook slechts één keer om de twee maanden. Bovendien vinden heel wat klanten het niet fijn dat ze niet weten hoeveel ze nu neertellen voor hun nieuwe bestelling. Dat kan bij Amazon wel eens een probleem zijn, omdat de prijzen daar nogal kunnen variëren.

 

Verschillende bedrijven geven dan ook toe dat ze hebben ingeschreven op Amazon Dash, omdat ze op een goed blaadje willen staan bij de Amerikaanse online retailer, maar ook omdat ze bang zijn dat ze de volgende grote evolutie missen.