Consument moet niet weten van Amazon Dash | RetailDetail

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

Producenten willen evolutie niet missen

Amazon Dash werd in de lente van 2015 gelanceerd en moet het bijzonder eenvoudig maken voor consumenten om een bestelling te plaatsen. Die eenvoud heeft wel als nadeel dat voor elk product een eigen Amazon Dash nodig is en dat het bestelde aantal altijd hetzelfde moet zijn.

 

Amazon gelooft duidelijk heel sterk in het product, want binnenkort worden er nog eens tientallen merken toegevoegd aan het systeem. Nochtans zijn de gebruikers niet bepaald enthousiast: minder dan de helft van de mensen die een Amazon Dash in huis hebben, hebben het al gebruikt om een bestelling te plaatsen. Nochtans krijgt iedereen die de eerste keer de Dash-knop gebruikt, de aankoopprijs van vijf dollar terug.

 

Consumenten die de knop wel gebruiken, doen dat overigens ook slechts één keer om de twee maanden. Bovendien vinden heel wat klanten het niet fijn dat ze niet weten hoeveel ze nu neertellen voor hun nieuwe bestelling. Dat kan bij Amazon wel eens een probleem zijn, omdat de prijzen daar nogal kunnen variëren.

 

Verschillende bedrijven geven dan ook toe dat ze hebben ingeschreven op Amazon Dash, omdat ze op een goed blaadje willen staan bij de Amerikaanse online retailer, maar ook omdat ze bang zijn dat ze de volgende grote evolutie missen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.