Consument moet niet weten van Amazon Dash

Consument moet niet weten van Amazon Dash

Amazon gaat nog eens tientallen merken toevoegen aan Amazon Dash, het toestel waarbij klanten met één druk op de knop een bestelling kunnen plaatsen bij Amazon. Nochtans wordt het toestel bijzonder weinig gebruikt door de klanten.

Producenten willen evolutie niet missen

Amazon Dash werd in de lente van 2015 gelanceerd en moet het bijzonder eenvoudig maken voor consumenten om een bestelling te plaatsen. Die eenvoud heeft wel als nadeel dat voor elk product een eigen Amazon Dash nodig is en dat het bestelde aantal altijd hetzelfde moet zijn.

 

Amazon gelooft duidelijk heel sterk in het product, want binnenkort worden er nog eens tientallen merken toegevoegd aan het systeem. Nochtans zijn de gebruikers niet bepaald enthousiast: minder dan de helft van de mensen die een Amazon Dash in huis hebben, hebben het al gebruikt om een bestelling te plaatsen. Nochtans krijgt iedereen die de eerste keer de Dash-knop gebruikt, de aankoopprijs van vijf dollar terug.

 

Consumenten die de knop wel gebruiken, doen dat overigens ook slechts één keer om de twee maanden. Bovendien vinden heel wat klanten het niet fijn dat ze niet weten hoeveel ze nu neertellen voor hun nieuwe bestelling. Dat kan bij Amazon wel eens een probleem zijn, omdat de prijzen daar nogal kunnen variëren.

 

Verschillende bedrijven geven dan ook toe dat ze hebben ingeschreven op Amazon Dash, omdat ze op een goed blaadje willen staan bij de Amerikaanse online retailer, maar ook omdat ze bang zijn dat ze de volgende grote evolutie missen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top