Consument wil graag betalen met een vingerafdruk

Consument wil graag betalen met een vingerafdruk
http://www.shutterstock.com/nl/pic-326499737/

Negen op de tien deelnemers aan het proefproject van MasterCard en International Card Services (ICS) waarbij online betalingen met een vingerafdruk of een selfie werden uitgevoerd, zegt liever zo te werken dan via gewone wachtwoorden.

 

Veiliger en eenvoudiger

Tijdens het proefproject gebruikten 750 deelnemers 6 maanden lang geen pincodes, wachtwoorden of andere bevestigingscodes om hun online betalingen uit te voeren. Na de test zei 93 procent graag te blijven betalen met een vingerafdruk, terwijl 77 procent ook de gezichtsherkenning best wil blijven gebruiken.

 

Veel gebruikers vinden vooral het gebruiksgemak een voordeel en vinden betalen met een vingerafdruk of een selfie veel eenvoudiger dan met een wachtwoord. “We gaan nu verder kijken naar de mogelijkheden om onze technologie te integreren in de apps van banken en techreuzen om betalen met een selfie of vingerafdruk nog gemakkelijker te maken”, zegt Arjan Bol, Country Manager MasterCard Nederland.

 

De deelnemers aan de proef zijn ook overtuigd van de veiligheid van het systeem. Bijna driekwart van de proefpersonen verwacht dat biometrische authenticatie zal leiden tot minder fraudegevallen. “Het voordeel van biometrie ten opzichte van wachtwoorden is het gemak. Mensen vergeten wachtwoorden, waardoor het betalingsproces onnodig lang en complex is. Wachtwoorden zullen daarom ook langzaamaan verdwijnen en plaatsmaken voor een mogelijk gebruiksvriendelijk alternatief als biometrische identificatie”, aldus André IJbema, Manager Risk Management bij ICS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top