Consument wil graag betalen met een vingerafdruk | RetailDetail

Consument wil graag betalen met een vingerafdruk

Consument wil graag betalen met een vingerafdruk
http://www.shutterstock.com/nl/pic-326499737/

Negen op de tien deelnemers aan het proefproject van MasterCard en International Card Services (ICS) waarbij online betalingen met een vingerafdruk of een selfie werden uitgevoerd, zegt liever zo te werken dan via gewone wachtwoorden.

 

Veiliger en eenvoudiger

Tijdens het proefproject gebruikten 750 deelnemers 6 maanden lang geen pincodes, wachtwoorden of andere bevestigingscodes om hun online betalingen uit te voeren. Na de test zei 93 procent graag te blijven betalen met een vingerafdruk, terwijl 77 procent ook de gezichtsherkenning best wil blijven gebruiken.

 

Veel gebruikers vinden vooral het gebruiksgemak een voordeel en vinden betalen met een vingerafdruk of een selfie veel eenvoudiger dan met een wachtwoord. “We gaan nu verder kijken naar de mogelijkheden om onze technologie te integreren in de apps van banken en techreuzen om betalen met een selfie of vingerafdruk nog gemakkelijker te maken”, zegt Arjan Bol, Country Manager MasterCard Nederland.

 

De deelnemers aan de proef zijn ook overtuigd van de veiligheid van het systeem. Bijna driekwart van de proefpersonen verwacht dat biometrische authenticatie zal leiden tot minder fraudegevallen. “Het voordeel van biometrie ten opzichte van wachtwoorden is het gemak. Mensen vergeten wachtwoorden, waardoor het betalingsproces onnodig lang en complex is. Wachtwoorden zullen daarom ook langzaamaan verdwijnen en plaatsmaken voor een mogelijk gebruiksvriendelijk alternatief als biometrische identificatie”, aldus André IJbema, Manager Risk Management bij ICS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.