Consument wil graag betalen met een vingerafdruk

Consument wil graag betalen met een vingerafdruk
http://www.shutterstock.com/nl/pic-326499737/

Negen op de tien deelnemers aan het proefproject van MasterCard en International Card Services (ICS) waarbij online betalingen met een vingerafdruk of een selfie werden uitgevoerd, zegt liever zo te werken dan via gewone wachtwoorden.

 

Veiliger en eenvoudiger

Tijdens het proefproject gebruikten 750 deelnemers 6 maanden lang geen pincodes, wachtwoorden of andere bevestigingscodes om hun online betalingen uit te voeren. Na de test zei 93 procent graag te blijven betalen met een vingerafdruk, terwijl 77 procent ook de gezichtsherkenning best wil blijven gebruiken.

 

Veel gebruikers vinden vooral het gebruiksgemak een voordeel en vinden betalen met een vingerafdruk of een selfie veel eenvoudiger dan met een wachtwoord. “We gaan nu verder kijken naar de mogelijkheden om onze technologie te integreren in de apps van banken en techreuzen om betalen met een selfie of vingerafdruk nog gemakkelijker te maken”, zegt Arjan Bol, Country Manager MasterCard Nederland.

 

De deelnemers aan de proef zijn ook overtuigd van de veiligheid van het systeem. Bijna driekwart van de proefpersonen verwacht dat biometrische authenticatie zal leiden tot minder fraudegevallen. “Het voordeel van biometrie ten opzichte van wachtwoorden is het gemak. Mensen vergeten wachtwoorden, waardoor het betalingsproces onnodig lang en complex is. Wachtwoorden zullen daarom ook langzaamaan verdwijnen en plaatsmaken voor een mogelijk gebruiksvriendelijk alternatief als biometrische identificatie”, aldus André IJbema, Manager Risk Management bij ICS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top