Cook&Co gaat alle winkels sluiten

Cook&Co gaat alle winkels sluiten

Cook&Co richt zich vanaf 1 juni 2016 enkel nog op de online verkoop. Vanaf dan zullen ook alle twintig filialen van de keten in kookproducten in fases hun deuren sluiten. Er gaan zo 85 arbeidsplaatsen verloren.

Sterke groei online shop

Cook&Co besloot om zich te richten op de online verkoop, omdat die in 2015 een bijzonder omzetgroei van 60% kende. De winkels daarentegen zijn al jaren verlieslatend, ondanks verschillende pogingen om de resultaten te verbeteren.

 

“Het valt de directie zwaar dat met het sluiten van de winkels circa 85 arbeidsplaatsen verloren gaan. Er wordt in overleg met de vakbonden een Social Plan opgesteld. De medewerkers van Cook&Co worden zo goed mogelijk begeleid naar ander werk. De directie van Cook&Co is alle medewerkers die zich de afgelopen jaren met grote betrokkenheid hebben ingezet om kookliefhebbers door het hele land te voorzien van mooie producten zeer dankbaar voor hun inspanningen”, staat te lezen in een persbericht.

 

Om de toekomst van de webshop nog beter te kunnen vormgeven, wordt die voortaan ondergebracht bij Nextail, de online innovatietak van moederbedrijf Blokker Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top