Cook&Co gaat alle winkels sluiten | RetailDetail

Cook&Co gaat alle winkels sluiten

Cook&Co gaat alle winkels sluiten

Cook&Co richt zich vanaf 1 juni 2016 enkel nog op de online verkoop. Vanaf dan zullen ook alle twintig filialen van de keten in kookproducten in fases hun deuren sluiten. Er gaan zo 85 arbeidsplaatsen verloren.

Sterke groei online shop

Cook&Co besloot om zich te richten op de online verkoop, omdat die in 2015 een bijzonder omzetgroei van 60% kende. De winkels daarentegen zijn al jaren verlieslatend, ondanks verschillende pogingen om de resultaten te verbeteren.

 

“Het valt de directie zwaar dat met het sluiten van de winkels circa 85 arbeidsplaatsen verloren gaan. Er wordt in overleg met de vakbonden een Social Plan opgesteld. De medewerkers van Cook&Co worden zo goed mogelijk begeleid naar ander werk. De directie van Cook&Co is alle medewerkers die zich de afgelopen jaren met grote betrokkenheid hebben ingezet om kookliefhebbers door het hele land te voorzien van mooie producten zeer dankbaar voor hun inspanningen”, staat te lezen in een persbericht.

 

Om de toekomst van de webshop nog beter te kunnen vormgeven, wordt die voortaan ondergebracht bij Nextail, de online innovatietak van moederbedrijf Blokker Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top