Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Online retailer Coolblue gaat ‘CoolblueBezorgt’ verder uitrollen in Nederland. Met die dienst levert het zelf witgoedbestellingen aan huis. Momenteel gebeurt dat al met ongeveer 1 op de 10 van dat soort bestellingen.

 

Klanttevredenheid verbeteren

Het doel van Coolblue is om met deze service zelf meer controle te krijgen over de 'last mile delivery' van grote pakketten, in een poging de klanttevredenheid nog verder op te schroeven. “We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – geen invloed op hadden, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu in Nederland verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, zegt Pieter Zwart, directeur van Coolblue.

 

Kort samengevat wordt elke product waar je met twee voor moet zijn om het binnen te dragen via CoolblueBezorgt aan huis geleverd. Dat gaat niet enkel over wasmachines of koelkasten, maar bijvoorbeeld ook grote tv’s.

 

Binnenkort zullen er 15 bestelwagens worden ingezet om de bestellingen te leveren. Tegen het einde van dit jaar moeten er dat ongeveer 50 zijn. De dienst is bovendien gratis, ook voor klanten die op een hogere verdieping van een appartementsgebouw wonen. Daarbij krijgt de klant ook een tijdslot van één uur waarin de bestelling zal geleverd worden, zodat hij niet de hele dag moet wachten. Een half uur voor de aankomst wordt de klant verwittigd door de bezorgers.

 

Coolblue bekijkt dit jaar nog of de dienst ook in België kan geïntroduceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top