Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Online retailer Coolblue gaat ‘CoolblueBezorgt’ verder uitrollen in Nederland. Met die dienst levert het zelf witgoedbestellingen aan huis. Momenteel gebeurt dat al met ongeveer 1 op de 10 van dat soort bestellingen.

 

Klanttevredenheid verbeteren

Het doel van Coolblue is om met deze service zelf meer controle te krijgen over de 'last mile delivery' van grote pakketten, in een poging de klanttevredenheid nog verder op te schroeven. “We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – geen invloed op hadden, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu in Nederland verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, zegt Pieter Zwart, directeur van Coolblue.

 

Kort samengevat wordt elke product waar je met twee voor moet zijn om het binnen te dragen via CoolblueBezorgt aan huis geleverd. Dat gaat niet enkel over wasmachines of koelkasten, maar bijvoorbeeld ook grote tv’s.

 

Binnenkort zullen er 15 bestelwagens worden ingezet om de bestellingen te leveren. Tegen het einde van dit jaar moeten er dat ongeveer 50 zijn. De dienst is bovendien gratis, ook voor klanten die op een hogere verdieping van een appartementsgebouw wonen. Daarbij krijgt de klant ook een tijdslot van één uur waarin de bestelling zal geleverd worden, zodat hij niet de hele dag moet wachten. Een half uur voor de aankomst wordt de klant verwittigd door de bezorgers.

 

Coolblue bekijkt dit jaar nog of de dienst ook in België kan geïntroduceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top