Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland | RetailDetail

Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Coolblue gaat zelf witgoed leveren in heel Nederland

Online retailer Coolblue gaat ‘CoolblueBezorgt’ verder uitrollen in Nederland. Met die dienst levert het zelf witgoedbestellingen aan huis. Momenteel gebeurt dat al met ongeveer 1 op de 10 van dat soort bestellingen.

 

Klanttevredenheid verbeteren

Het doel van Coolblue is om met deze service zelf meer controle te krijgen over de 'last mile delivery' van grote pakketten, in een poging de klanttevredenheid nog verder op te schroeven. “We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – geen invloed op hadden, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu in Nederland verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, zegt Pieter Zwart, directeur van Coolblue.

 

Kort samengevat wordt elke product waar je met twee voor moet zijn om het binnen te dragen via CoolblueBezorgt aan huis geleverd. Dat gaat niet enkel over wasmachines of koelkasten, maar bijvoorbeeld ook grote tv’s.

 

Binnenkort zullen er 15 bestelwagens worden ingezet om de bestellingen te leveren. Tegen het einde van dit jaar moeten er dat ongeveer 50 zijn. De dienst is bovendien gratis, ook voor klanten die op een hogere verdieping van een appartementsgebouw wonen. Daarbij krijgt de klant ook een tijdslot van één uur waarin de bestelling zal geleverd worden, zodat hij niet de hele dag moet wachten. Een half uur voor de aankomst wordt de klant verwittigd door de bezorgers.

 

Coolblue bekijkt dit jaar nog of de dienst ook in België kan geïntroduceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.