Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

“Voor middernacht besteld, morgen gratis thuis geleverd.” Het is een claim die Coolblue al sinds november in Nederland hanteert, maar die voortaan ook voor België geldt. De webwinkelketen beweert de eerste te zijn die deze service in België biedt.

Voor mobiele shoppers

“We zijn de enige webwinkel in België die écht open is tot middernacht,” zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. In Nederland was dat bij Coolblue al sinds november het geval, maar dankzij het nieuwe distributiecentrum in Tilburg valt levering de volgende dag nu ook te garanderen in België.

 

De reden van die paar uur extra 'openingstijd'? Coolblue speelt er naar eigen zeggen mee in op de trend van mobiel shoppen. Uit recent onderzoek van IAB Belgium blijkt immers dat bijna een kwart van de Belgische gezinnen (23%) een tabletcomputer bezit. Meer dan 1 op 3 Belgische ‘tabletgezinnen’ (37%) gaf daarbij aan nog na 22u via hun tablet op het internet te surfen, onder meer zelfs vanuit hun bed (45%).

Coolblue: ‘s avonds tot 2,5 keer meer tabletbezoekers

“Bij Coolblue noteren we vandaag dan ook 2,5 keer meer tabletgebruikers die ’s avonds onze webshops bezoeken in vergelijking met een jaar geleden. We verwachten dat deze trend zich verder doorzet en spelen daarop ook graag in met deze nieuwe service,” aldus Bruyns.

 

Concreet houdt de nieuwe klantenbelofte in dat wie op een weekdag tot 23.59 uur iets bestelt, zijn bestelling de volgende dag geleverd krijgt. De retailer zegt daarbij geen verzendkosten aan te rekenen, noch een minimale bestelgrootte als voorwaarde te stellen. Verder is ook de klantenservice nu tot middernacht beschikbaar.

 

 

 

Coolblue-CEO Pieter Zwart is key-note spreker op het Retaildetail Congres van 25 april in Schelle. Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top