Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

“Voor middernacht besteld, morgen gratis thuis geleverd.” Het is een claim die Coolblue al sinds november in Nederland hanteert, maar die voortaan ook voor België geldt. De webwinkelketen beweert de eerste te zijn die deze service in België biedt.

Voor mobiele shoppers

“We zijn de enige webwinkel in België die écht open is tot middernacht,” zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. In Nederland was dat bij Coolblue al sinds november het geval, maar dankzij het nieuwe distributiecentrum in Tilburg valt levering de volgende dag nu ook te garanderen in België.

 

De reden van die paar uur extra 'openingstijd'? Coolblue speelt er naar eigen zeggen mee in op de trend van mobiel shoppen. Uit recent onderzoek van IAB Belgium blijkt immers dat bijna een kwart van de Belgische gezinnen (23%) een tabletcomputer bezit. Meer dan 1 op 3 Belgische ‘tabletgezinnen’ (37%) gaf daarbij aan nog na 22u via hun tablet op het internet te surfen, onder meer zelfs vanuit hun bed (45%).

Coolblue: ‘s avonds tot 2,5 keer meer tabletbezoekers

“Bij Coolblue noteren we vandaag dan ook 2,5 keer meer tabletgebruikers die ’s avonds onze webshops bezoeken in vergelijking met een jaar geleden. We verwachten dat deze trend zich verder doorzet en spelen daarop ook graag in met deze nieuwe service,” aldus Bruyns.

 

Concreet houdt de nieuwe klantenbelofte in dat wie op een weekdag tot 23.59 uur iets bestelt, zijn bestelling de volgende dag geleverd krijgt. De retailer zegt daarbij geen verzendkosten aan te rekenen, noch een minimale bestelgrootte als voorwaarde te stellen. Verder is ook de klantenservice nu tot middernacht beschikbaar.

 

 

 

Coolblue-CEO Pieter Zwart is key-note spreker op het Retaildetail Congres van 25 april in Schelle. Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top