Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht | RetailDetail

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

“Voor middernacht besteld, morgen gratis thuis geleverd.” Het is een claim die Coolblue al sinds november in Nederland hanteert, maar die voortaan ook voor België geldt. De webwinkelketen beweert de eerste te zijn die deze service in België biedt.

Voor mobiele shoppers

“We zijn de enige webwinkel in België die écht open is tot middernacht,” zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. In Nederland was dat bij Coolblue al sinds november het geval, maar dankzij het nieuwe distributiecentrum in Tilburg valt levering de volgende dag nu ook te garanderen in België.

 

De reden van die paar uur extra 'openingstijd'? Coolblue speelt er naar eigen zeggen mee in op de trend van mobiel shoppen. Uit recent onderzoek van IAB Belgium blijkt immers dat bijna een kwart van de Belgische gezinnen (23%) een tabletcomputer bezit. Meer dan 1 op 3 Belgische ‘tabletgezinnen’ (37%) gaf daarbij aan nog na 22u via hun tablet op het internet te surfen, onder meer zelfs vanuit hun bed (45%).

Coolblue: ‘s avonds tot 2,5 keer meer tabletbezoekers

“Bij Coolblue noteren we vandaag dan ook 2,5 keer meer tabletgebruikers die ’s avonds onze webshops bezoeken in vergelijking met een jaar geleden. We verwachten dat deze trend zich verder doorzet en spelen daarop ook graag in met deze nieuwe service,” aldus Bruyns.

 

Concreet houdt de nieuwe klantenbelofte in dat wie op een weekdag tot 23.59 uur iets bestelt, zijn bestelling de volgende dag geleverd krijgt. De retailer zegt daarbij geen verzendkosten aan te rekenen, noch een minimale bestelgrootte als voorwaarde te stellen. Verder is ook de klantenservice nu tot middernacht beschikbaar.

 

 

 

Coolblue-CEO Pieter Zwart is key-note spreker op het Retaildetail Congres van 25 april in Schelle. Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.