Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht | RetailDetail

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

Coolblue nu ook in België ‘open’ tot middernacht

“Voor middernacht besteld, morgen gratis thuis geleverd.” Het is een claim die Coolblue al sinds november in Nederland hanteert, maar die voortaan ook voor België geldt. De webwinkelketen beweert de eerste te zijn die deze service in België biedt.

Voor mobiele shoppers

“We zijn de enige webwinkel in België die écht open is tot middernacht,” zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. In Nederland was dat bij Coolblue al sinds november het geval, maar dankzij het nieuwe distributiecentrum in Tilburg valt levering de volgende dag nu ook te garanderen in België.

 

De reden van die paar uur extra 'openingstijd'? Coolblue speelt er naar eigen zeggen mee in op de trend van mobiel shoppen. Uit recent onderzoek van IAB Belgium blijkt immers dat bijna een kwart van de Belgische gezinnen (23%) een tabletcomputer bezit. Meer dan 1 op 3 Belgische ‘tabletgezinnen’ (37%) gaf daarbij aan nog na 22u via hun tablet op het internet te surfen, onder meer zelfs vanuit hun bed (45%).

Coolblue: ‘s avonds tot 2,5 keer meer tabletbezoekers

“Bij Coolblue noteren we vandaag dan ook 2,5 keer meer tabletgebruikers die ’s avonds onze webshops bezoeken in vergelijking met een jaar geleden. We verwachten dat deze trend zich verder doorzet en spelen daarop ook graag in met deze nieuwe service,” aldus Bruyns.

 

Concreet houdt de nieuwe klantenbelofte in dat wie op een weekdag tot 23.59 uur iets bestelt, zijn bestelling de volgende dag geleverd krijgt. De retailer zegt daarbij geen verzendkosten aan te rekenen, noch een minimale bestelgrootte als voorwaarde te stellen. Verder is ook de klantenservice nu tot middernacht beschikbaar.

 

 

 

Coolblue-CEO Pieter Zwart is key-note spreker op het Retaildetail Congres van 25 april in Schelle. Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top