Coolblue zoekt MiniMagazijnen… voor aprilvissen | RetailDetail

Coolblue zoekt MiniMagazijnen… voor aprilvissen

Coolblue zoekt MiniMagazijnen… voor aprilvissen

MiniMagazijnen bij de klanten thuis, om op die manier bestellingen binnen 30 minuten te kunnen leveren. Geef toe: het klinkt goed, en nog aannemelijk ook... maar het blijkt een aprilvis van formaat, getekend Pieter Zwart.

“Al 150 MiniMagazijnen”

“Je bestelling binnen 30 minuten in huis. Dat gaan we waarmaken. Maar dat kunnen we niet alleen. Daarom zijn we op zoek naar MiniMagazijnen. Heb jij ruimte over in je schuur of huis? Dan kun jij ons helpen. Of je nu ruimte in je hal, op zolder of in de woonkamer hebt, als je er pakketjes kunt opslaan, zijn wij blij. Als MiniMagazijn krijg je een pakket om je magazijntje aan te kleden, korting op ons gehele assortiment en een hoop gezelligheid van je buren die hun pakketje komen afhalen natuurlijk.”

 

In een al even professioneel YouTube-filmpje deed (een misschien net iets té uitbundig glunderende) Pieter Zwart, mede-oprichter van Coolblue, er nog een schepje bovenop: “Bij Coolblue geloven we in stapjes. Vandaag zijn er al 150 MiniMagazijnen. Eind dit jaar moeten het er maar liefst achtduizend zijn, zodat iedere buurt van Nederland z'n eigen Coolblue MiniMagazijn heeft”, zei hij. Waarop hij geïnteresseerden opriep zich aan te melden via CoolblueMiniMagazijn.nl en CoolblueMiniMagazijn.be. Sinds het filmpje op 29 maart gepost werd, is het al bijna 10.000 keer bekeken.

 

Het "nieuws" werd al gauw overgenomen door tal van internet-, marketing- en supplychain-nieuwssites. Sommigen gaven het bericht zonder commentaar. Anderen noemden het dan weer “een superslim distributie-idee”, om er in een latere update aan toe te moeten voegen dat “het betrokken PR-bureau meldt dat dit een 1 april grap is”.

 

Niet aan proefstuk toe

Coolblue is met deze aprilvis niet aan zijn proefstuk toe. Vorig jaar haalde het internetbedrijf achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels rond 1 april ook al het nieuws. Toen met een vacature voor “Pakketknuffelaar”, een man of vrouw die verondersteld werd de pakketjes te voorzien van een extra vleugje zorg en liefde.

 

Op 5 december dook dan weer plots het nieuws op dat Coolblue zou worden overgenomen door een grote buitenlandse speler… die uiteindelijk niemand minder dan Sinterklaas himself bleek te zijn. Pieter Zwart en Zwarte Piet, hebt u’m?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.