Coolblue zoekt MiniMagazijnen… voor aprilvissen

Coolblue zoekt MiniMagazijnen… voor aprilvissen

MiniMagazijnen bij de klanten thuis, om op die manier bestellingen binnen 30 minuten te kunnen leveren. Geef toe: het klinkt goed, en nog aannemelijk ook... maar het blijkt een aprilvis van formaat, getekend Pieter Zwart.

“Al 150 MiniMagazijnen”

“Je bestelling binnen 30 minuten in huis. Dat gaan we waarmaken. Maar dat kunnen we niet alleen. Daarom zijn we op zoek naar MiniMagazijnen. Heb jij ruimte over in je schuur of huis? Dan kun jij ons helpen. Of je nu ruimte in je hal, op zolder of in de woonkamer hebt, als je er pakketjes kunt opslaan, zijn wij blij. Als MiniMagazijn krijg je een pakket om je magazijntje aan te kleden, korting op ons gehele assortiment en een hoop gezelligheid van je buren die hun pakketje komen afhalen natuurlijk.”

 

In een al even professioneel YouTube-filmpje deed (een misschien net iets té uitbundig glunderende) Pieter Zwart, mede-oprichter van Coolblue, er nog een schepje bovenop: “Bij Coolblue geloven we in stapjes. Vandaag zijn er al 150 MiniMagazijnen. Eind dit jaar moeten het er maar liefst achtduizend zijn, zodat iedere buurt van Nederland z'n eigen Coolblue MiniMagazijn heeft”, zei hij. Waarop hij geïnteresseerden opriep zich aan te melden via CoolblueMiniMagazijn.nl en CoolblueMiniMagazijn.be. Sinds het filmpje op 29 maart gepost werd, is het al bijna 10.000 keer bekeken.

 

Het "nieuws" werd al gauw overgenomen door tal van internet-, marketing- en supplychain-nieuwssites. Sommigen gaven het bericht zonder commentaar. Anderen noemden het dan weer “een superslim distributie-idee”, om er in een latere update aan toe te moeten voegen dat “het betrokken PR-bureau meldt dat dit een 1 april grap is”.

 

Niet aan proefstuk toe

Coolblue is met deze aprilvis niet aan zijn proefstuk toe. Vorig jaar haalde het internetbedrijf achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels rond 1 april ook al het nieuws. Toen met een vacature voor “Pakketknuffelaar”, een man of vrouw die verondersteld werd de pakketjes te voorzien van een extra vleugje zorg en liefde.

 

Op 5 december dook dan weer plots het nieuws op dat Coolblue zou worden overgenomen door een grote buitenlandse speler… die uiteindelijk niemand minder dan Sinterklaas himself bleek te zijn. Pieter Zwart en Zwarte Piet, hebt u’m?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Coolblue zoekt duizend bezorgers extra

05/10/2017

Webshop Coolblue is op zoek naar duizend extra bezorgers. Zo wil het zijn witgoedleveringen nog verder uitbouwen. Momenteel heeft het Nederlandse bedrijf al een groot deel van die leveringen in eigen handen.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Back to top