De Bijenkorf richt zich nu ook op België | RetailDetail

De Bijenkorf richt zich nu ook op België

De Bijenkorf richt zich nu ook op België

De Nederlandse warenhuisketen De Bijenkorf heeft zijn webshop ook goed beschikbaar gemaakt voor consumenten in België. Zij kunnen voortaan betalen met Bancontact en kunnen hun bestellingen in België laten leveren.

Volgende dag geleverd

De Bijenkorf richt geen webwinkel in die speciaal is gericht op de Belgische consument, maar maakt het voortaan wel eenvoudiger om online te bestellen. Bestellingen die voor 21u worden gedaan, worden nu ook in ons land de volgende dag geleverd. De verzendingskosten bedragen 4,95 euro, wie ervoor kiest om zijn pakket zelf op te halen bij een Kiala-punt betaalt een euro minder.

 

De Bijenkorf zegt met de nieuwe dienst tegemoet te komen aan de vraag van veel Belgen en Nederlanders die in België wonen: vooral de filialen in het zuiden van Nederland trekken immers nu al veel bezoekers van over de grens. De uitbreiding van de webwinkel naar België past binnen de nieuwe strategie van De Bijenkorf, die sterk inzet op omnichannel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top