De Kringwinkel opent webshop

De Kringwinkel opent webshop

De Kringwinkels van Tienen, Diest en Aarschot zijn de eerste Kringwinkels die een eigen webshop openen. Het is de bedoeling dat de komende vijf jaar meer dan de helft van de Kringwinkels zich zullen aansluiten bij de webshop.

Proefproject

“Net zoals in de rest van de kleinhandel, is volgens ons ook in Kringwinkelland de combinatie van fysieke winkels en online verkoop het model van de toekomst. Fysieke Kringwinkels alleen volstaan niet langer, ook onze klanten willen onze producten kunnen kopen waar en wanneer ze dit willen”, zegt Paul Stessens, directeur van De Kringwinkel Hageland.

 

In een eerste fase zal het aanbod van de winkel niet gelijk lopen met die van de webshop, maar vanaf dit najaar zou dat wel het geval moeten zijn. In het begin worden er enkel kleinere producten online aangeboden, pas later dit jaar volgen ook grote meubels en witgoed. Elke bestelling wordt binnen drie werkdagen aan huis geleverd en de verzending is vanaf 25 euro gratis in heel België.

 

De Kringwinkel wil deze webshop ook bekijken als een proefproject, om te kijken of de online winkel aanslaat en welke producten het beste verkopen. “Als Kringshop.be aanslaat, willen we dat meer dan de helft van de collega-Kringwinkels binnen de vijf jaar aansluit bij dit project. Al minstens vijf Kringwinkelcentra toonden nu al interesse”, aldus Marleen Vos, directeur van koepelvereniging KOMOSIE.

 

Het is niet de eerste keer dat De Kringwinkel in de online verkoop stapt: het bedrijf biedt ook al producten aan tegen opbod op de website Uwkringding.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top