Decathlon wint Omnichannel Award 2016

Decathlon wint Omnichannel Award 2016

Op het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat vandaag 4 februari doorging in Utopolis Mechelen, heeft sport- en outdoorketen Decathlon de Omnichannel Award 2016 gewonnen.

 

Onderscheidend in omnichannel

Naar jaarlijkse gewoonte waren op het RetailDetail Omnichannel Congress 2016, dat vanmiddag als sprekers onder meer Jan Huysmans (bol.com), Erik Cuypers (Maxeda) en Arjen Schouten (Rituals) mocht verwelkomen, ook drie retailers genomineerd die zich het afgelopen jaar hebben weten te onderscheiden op het vlak van omnichannelstrategie.

 

Zij maakten kans op de Omnichannel Award, de award waarmee RetailDetail retailers in de bloemetjes wil zetten die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen, en die een brug weten te slaan tussen online en offline.

 

Dit jaar waren de kanshebbers ZEB, Decathlon en Proximus. Van de drie genomineerden was het uiteindelijk Decathlon die de prijs mee naar huis mocht nemen. Decathlon was ook vorig jaar genomineerd voor de Omnichannel Award, maar behaalde toen de eindzege niet. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top