Decathlon wint Omnichannel Award 2016 | RetailDetail

Decathlon wint Omnichannel Award 2016

Decathlon wint Omnichannel Award 2016

Op het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat vandaag 4 februari doorging in Utopolis Mechelen, heeft sport- en outdoorketen Decathlon de Omnichannel Award 2016 gewonnen.

 

Onderscheidend in omnichannel

Naar jaarlijkse gewoonte waren op het RetailDetail Omnichannel Congress 2016, dat vanmiddag als sprekers onder meer Jan Huysmans (bol.com), Erik Cuypers (Maxeda) en Arjen Schouten (Rituals) mocht verwelkomen, ook drie retailers genomineerd die zich het afgelopen jaar hebben weten te onderscheiden op het vlak van omnichannelstrategie.

 

Zij maakten kans op de Omnichannel Award, de award waarmee RetailDetail retailers in de bloemetjes wil zetten die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen, en die een brug weten te slaan tussen online en offline.

 

Dit jaar waren de kanshebbers ZEB, Decathlon en Proximus. Van de drie genomineerden was het uiteindelijk Decathlon die de prijs mee naar huis mocht nemen. Decathlon was ook vorig jaar genomineerd voor de Omnichannel Award, maar behaalde toen de eindzege niet. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.