Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België | RetailDetail

Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

De befaamde virtuele supermarkten waarmee de Britse distributeur Tesco in metrostations in Zuid-Korea furore maakt, zijn er nu ook in België. In het station Brussel-Centraal heeft Delhaize vandaag ‘als Europese primeur’ zijn Delhaize Direct Cube voorgesteld: een kubus waar passanten afbeeldingen van boodschappen kunnen scannen en rechtstreeks bestellen.

Posterwand vervangt winkelpunt

Een verplaatsbare structuur die een virtuele supermarkt voorstelt en waarmee je boodschappen kunt doen door aan de hand van streepjescodes de producten van je keuze te scannen: wat Delhaize vandaag in Brussel voorstelt, doet wel bijzonder sterk denken aan het eerder idee van Tesco om in drukbezochte metrostations van Seoul een posterwand op te laten trekken die er exact uitziet als een winkelrek.

 

delhaizedirectcube“Delhaize Direct Cube is een innovatieve manier om de winkel en de klant dichter bij elkaar te brengen. Omdat de virtuele supermarkt op enkele zeer drukke plaatsen zal staan, kunnen mensen met weinig tijd gemakkelijk hun boodschappen doen terwijl ze bijvoorbeeld op de trein of de metro wachten. Zo wil Delhaize haar klanten het leven makkelijker maken en hen minder tijd laten verliezen”, legt woordvoerder Roel Dekelver uit.


De kubus beeldt een selectie van 300 producten af, zowel huismerken als nationale merken, en zou representatief moeten zijn voor het vaste assortiment van een Delhaize-supermarkt. Wie er zijn mobiele winkelmandje vult, kan de bestelling vanaf de volgende dag gaan afhalen in één van de 100 supermarkten die uitgerust zijn met een Delhaize Direct-afhaalpunt.

 

Reclame voor mobiel shoppen

Het hele initiatief is dan ook in de eerste plaats een reclamestunt om de online boodschappendienst Delhaize Direct te promoten. De Delhaize Direct Cube zal gedurende de maanden mei en april verschillende drukbezochte plaatsen in België - zoals stations, de kust en winkelcentra - aandoen om mensen op speelse manier met mobiel shoppen kennis te laten maken.

 

Recent had Delhaize geconstateerd dat reeds 10% van de Delhaize Direct-gebruikers via hun smartphone bestelt. De Belgische distributeur wil daarom vanaf nu volop inzetten op de mobiele shopper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.