Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

De befaamde virtuele supermarkten waarmee de Britse distributeur Tesco in metrostations in Zuid-Korea furore maakt, zijn er nu ook in België. In het station Brussel-Centraal heeft Delhaize vandaag ‘als Europese primeur’ zijn Delhaize Direct Cube voorgesteld: een kubus waar passanten afbeeldingen van boodschappen kunnen scannen en rechtstreeks bestellen.

Posterwand vervangt winkelpunt

Een verplaatsbare structuur die een virtuele supermarkt voorstelt en waarmee je boodschappen kunt doen door aan de hand van streepjescodes de producten van je keuze te scannen: wat Delhaize vandaag in Brussel voorstelt, doet wel bijzonder sterk denken aan het eerder idee van Tesco om in drukbezochte metrostations van Seoul een posterwand op te laten trekken die er exact uitziet als een winkelrek.

 

delhaizedirectcube“Delhaize Direct Cube is een innovatieve manier om de winkel en de klant dichter bij elkaar te brengen. Omdat de virtuele supermarkt op enkele zeer drukke plaatsen zal staan, kunnen mensen met weinig tijd gemakkelijk hun boodschappen doen terwijl ze bijvoorbeeld op de trein of de metro wachten. Zo wil Delhaize haar klanten het leven makkelijker maken en hen minder tijd laten verliezen”, legt woordvoerder Roel Dekelver uit.


De kubus beeldt een selectie van 300 producten af, zowel huismerken als nationale merken, en zou representatief moeten zijn voor het vaste assortiment van een Delhaize-supermarkt. Wie er zijn mobiele winkelmandje vult, kan de bestelling vanaf de volgende dag gaan afhalen in één van de 100 supermarkten die uitgerust zijn met een Delhaize Direct-afhaalpunt.

 

Reclame voor mobiel shoppen

Het hele initiatief is dan ook in de eerste plaats een reclamestunt om de online boodschappendienst Delhaize Direct te promoten. De Delhaize Direct Cube zal gedurende de maanden mei en april verschillende drukbezochte plaatsen in België - zoals stations, de kust en winkelcentra - aandoen om mensen op speelse manier met mobiel shoppen kennis te laten maken.

 

Recent had Delhaize geconstateerd dat reeds 10% van de Delhaize Direct-gebruikers via hun smartphone bestelt. De Belgische distributeur wil daarom vanaf nu volop inzetten op de mobiele shopper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top