Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

Delhaize introduceert virtuele supermarkten in België

De befaamde virtuele supermarkten waarmee de Britse distributeur Tesco in metrostations in Zuid-Korea furore maakt, zijn er nu ook in België. In het station Brussel-Centraal heeft Delhaize vandaag ‘als Europese primeur’ zijn Delhaize Direct Cube voorgesteld: een kubus waar passanten afbeeldingen van boodschappen kunnen scannen en rechtstreeks bestellen.

Posterwand vervangt winkelpunt

Een verplaatsbare structuur die een virtuele supermarkt voorstelt en waarmee je boodschappen kunt doen door aan de hand van streepjescodes de producten van je keuze te scannen: wat Delhaize vandaag in Brussel voorstelt, doet wel bijzonder sterk denken aan het eerder idee van Tesco om in drukbezochte metrostations van Seoul een posterwand op te laten trekken die er exact uitziet als een winkelrek.

 

delhaizedirectcube“Delhaize Direct Cube is een innovatieve manier om de winkel en de klant dichter bij elkaar te brengen. Omdat de virtuele supermarkt op enkele zeer drukke plaatsen zal staan, kunnen mensen met weinig tijd gemakkelijk hun boodschappen doen terwijl ze bijvoorbeeld op de trein of de metro wachten. Zo wil Delhaize haar klanten het leven makkelijker maken en hen minder tijd laten verliezen”, legt woordvoerder Roel Dekelver uit.


De kubus beeldt een selectie van 300 producten af, zowel huismerken als nationale merken, en zou representatief moeten zijn voor het vaste assortiment van een Delhaize-supermarkt. Wie er zijn mobiele winkelmandje vult, kan de bestelling vanaf de volgende dag gaan afhalen in één van de 100 supermarkten die uitgerust zijn met een Delhaize Direct-afhaalpunt.

 

Reclame voor mobiel shoppen

Het hele initiatief is dan ook in de eerste plaats een reclamestunt om de online boodschappendienst Delhaize Direct te promoten. De Delhaize Direct Cube zal gedurende de maanden mei en april verschillende drukbezochte plaatsen in België - zoals stations, de kust en winkelcentra - aandoen om mensen op speelse manier met mobiel shoppen kennis te laten maken.

 

Recent had Delhaize geconstateerd dat reeds 10% van de Delhaize Direct-gebruikers via hun smartphone bestelt. De Belgische distributeur wil daarom vanaf nu volop inzetten op de mobiele shopper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top