Deliveroo van start in Antwerpen

Deliveroo van start in Antwerpen

Sinds deze week is Deliveroo, de fietskoerierdienst die restaurantmaaltijden aan huis of kantoor levert, ook actief in Antwerpen. De dienst is zeven dagen op zeven beschikbaar en kost 2,5 euro.

 

Meteen een 20-tal restaurants beschikbaar

Na onder meer Londen, Parijs, Hongkong, Sydney en Brussel is Deliveroo ‑ een samentrekking van “deliver” en “kangaroo” ‑ nu ook in Antwerpen neergestreken. Deze week verschenen de eerste ‘Deliveroo-bikers’ in een zone van 17 vierkante kilometer tussen de Schelde en de Ring. Ze bestrijkt het hele centrum van Antwerpen, inclusief het Zuid, Zurenborg, Seefhoek en het Eilandje.

 

Tussen de bestelling ‑ via deliveroo.be of de iOS-app ‑ en de levering verloopt gemiddeld 32 minuten, zo claimt Deliveroo. De koeriers bevinden zich ‘in vogelvlucht’ dan ook nooit op meer dan 2,5 kilometer van de restaurants en zijn maximum 7 minuten onderweg. Via de app is de koerier op de smartphone ook live te volgen dankzij gps-tracking.

 

Momenteel is de Deliveroo-dienst al beschikbaar voor een 20-tal Antwerpse restaurants: Burgerij, BUN, Balls & Glory, Umamido, Wagamama, Il Capriani, Frank & Brut, Otomat, De Bomma, Blend, Bia Mara, TAN, CoffeeLabs, Paul’s Boutique, Bizie Lizie, Lucy Chang, Tante Yvonne, I Famosi, River Kwai of nog Burgers & Booze.

 

Al 180 restaurants in het Brusselse

In Brussel telt Deliveroo vijf maanden na de start al 180 restaurants en meer dan 250 fietskoeriers, terwijl ook de leveringszones in de hoofdstad gestaag werden uitgebreid.

 

Deliveroo werd in 2013 opgericht in Londen door William Shu en Greg Orlowski en startte in 2015 met de uitrol naar andere Europese hoofdsteden. De dienst werkt samen met duizenden partnerrestaurants: van sterrenrestaurants over kwaliteitsketens tot kleine bistro's.

 

Sinds november 2015 is Deliveroo ook actief in Azië en Australië. Het bedrijf opereert daar sinds kort in vijf nieuwe grootsteden: Dubai, Hongkong, Singapore, Melbourne en Sydney. Dat brengt het totaal meteen op 12 landen en ruim 60 steden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top