Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels? | RetailDetail

Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Zou Amazon, na een heuse fysieke boekenwinkel, nu ook plannen maken voor een fysieke elektrowinkel? De e-commercegigant experimenteert in elk geval al bijna twee jaar met pop-ups in dat genre.

Eigen producten demonstreren

Field Agent, een Amerikaans winkelonderzoeksbureau, stuurde een van zijn mensen naar de pop-upwinkel van Amazon in de Westfield Centre mall in San Francisco. Hij vond de winkel niet alleen “goed bevoorraad en georganiseerd” maar was ook “onder de indruk” van de demosessies van de draadloze Echo-luidspreker met stemherkenning, waar we het hier onlangs nog over hadden.

 

In de pop-up biedt Amazon zijn volledige gamma van eigen elektronica aan, met behalve de Echo ook de Fire-tablets en de Fire TV-gateway. Het aanbod wordt aangevuld met accessoires van andere fabrikanten (zoals hoofdtelefoons en Bluetooth-luidsprekers van Bose). Als aardigheidje voor de fans zijn er ook Amazon-sweaters te koop.

 

De e-tailer experimenteert al langer met pop-upwinkels. Eerder verschenen er bijvoorbeeld al tijdelijke (demo)winkels in San Francisco, Sacramento (foto), New York, Tel Aviv en Berlijn. Of Amazon echt de opening van fysieke elektrowinkels overweegt (naar het voorbeeld van zijn boekenwinkels in Seattle en San Diego) en dat idee nu aftoetst bij het grote publiek, dan wel of Amazon enkel zijn elektronicagamma onder de aandacht wil brengen van potentieel geïnteresseerden, is en blijft een goed bewaard geheim.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.