Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Denkt Amazon aan fysieke elektrowinkels?

Zou Amazon, na een heuse fysieke boekenwinkel, nu ook plannen maken voor een fysieke elektrowinkel? De e-commercegigant experimenteert in elk geval al bijna twee jaar met pop-ups in dat genre.

Eigen producten demonstreren

Field Agent, een Amerikaans winkelonderzoeksbureau, stuurde een van zijn mensen naar de pop-upwinkel van Amazon in de Westfield Centre mall in San Francisco. Hij vond de winkel niet alleen “goed bevoorraad en georganiseerd” maar was ook “onder de indruk” van de demosessies van de draadloze Echo-luidspreker met stemherkenning, waar we het hier onlangs nog over hadden.

 

In de pop-up biedt Amazon zijn volledige gamma van eigen elektronica aan, met behalve de Echo ook de Fire-tablets en de Fire TV-gateway. Het aanbod wordt aangevuld met accessoires van andere fabrikanten (zoals hoofdtelefoons en Bluetooth-luidsprekers van Bose). Als aardigheidje voor de fans zijn er ook Amazon-sweaters te koop.

 

De e-tailer experimenteert al langer met pop-upwinkels. Eerder verschenen er bijvoorbeeld al tijdelijke (demo)winkels in San Francisco, Sacramento (foto), New York, Tel Aviv en Berlijn. Of Amazon echt de opening van fysieke elektrowinkels overweegt (naar het voorbeeld van zijn boekenwinkels in Seattle en San Diego) en dat idee nu aftoetst bij het grote publiek, dan wel of Amazon enkel zijn elektronicagamma onder de aandacht wil brengen van potentieel geïnteresseerden, is en blijft een goed bewaard geheim.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Filet Pur: “Allo Allo Jeff? It is I, Leclerc…”

06/10/2017

Moeten supermarkten in zee met hun grootste vijand? Worden Albert Heijn en Delhaize nu echt twee handen op één buik? Waarom produceren A-merken suikerbommen? Je leest het in het olijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Back to top