Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer | RetailDetail

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Retailmedia en omnichannel breiden uit bij Bol.com

Na het vertrek van CEO Daniel Ropers eerder dit jaar heeft de online retailer zijn directiecomité opnieuw vorm gegeven. Huub Vermeulen nam op 1 oktober de rol van algemeen directeur over, maar aangezien hij voorheen aan het hoofd stond van de logistiek van Bol.com moest ook daarvoor een plaatsvervanger worden gezocht. Vermeulen blijft nog steeds eindverantwoordelijke voor de fulfilment-afdeling, wel zal de dagelijkse aansturing van de afdeling worden geleid door Olaf van den Brink. Hij is als directeur logistiek sinds september 2015 actief bij de e-commercedochter van Ahold Delhaize

 

Boukje Taphoorn wordt vanaf maart als marketingdirecteur eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie, merkmanagement en business development. Ze komt ook aan het hoofd te staan van de retailmedia-groep van Bol.com, de tak die advertenties op Bol.com regelt en waar de e-tailer sterker op wil gaan inzetten. De aanstelling van Taphoorn bewijst de ambities in die richting alvast: de nieuwe CMO werkte eerder al voor Google, waar ze eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumentenelektronica en foodretail. Haar loopbaan begon bij Unilever

 

“Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van Bol.com. De passie en gedrevenheid van Bol.commers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol", aldus ​Taphoorn zelf. 

 

De overstap van voormalige marketingdirecteur Margaret Versteden naar de post van directeur winkels, lijkt er dan weer op te wijzen dat Bol.com ook wil gaan inzetten op omnichannel. Versteden neemt de verantwoordelijkheden van voormalig directielid Patrick Wauters over, maar de functie is ook nog uitgebreid naar winkelinnovatie en -operatie, "data science & analytics", de Belgische markt en de verdere ontwikkeling van Bol.com als verkoopplatform voor andere bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.