Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Retailmedia en omnichannel breiden uit bij Bol.com

Na het vertrek van CEO Daniel Ropers eerder dit jaar heeft de online retailer zijn directiecomité opnieuw vorm gegeven. Huub Vermeulen nam op 1 oktober de rol van algemeen directeur over, maar aangezien hij voorheen aan het hoofd stond van de logistiek van Bol.com moest ook daarvoor een plaatsvervanger worden gezocht. Vermeulen blijft nog steeds eindverantwoordelijke voor de fulfilment-afdeling, wel zal de dagelijkse aansturing van de afdeling worden geleid door Olaf van den Brink. Hij is als directeur logistiek sinds september 2015 actief bij de e-commercedochter van Ahold Delhaize

 

Boukje Taphoorn wordt vanaf maart als marketingdirecteur eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie, merkmanagement en business development. Ze komt ook aan het hoofd te staan van de retailmedia-groep van Bol.com, de tak die advertenties op Bol.com regelt en waar de e-tailer sterker op wil gaan inzetten. De aanstelling van Taphoorn bewijst de ambities in die richting alvast: de nieuwe CMO werkte eerder al voor Google, waar ze eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumentenelektronica en foodretail. Haar loopbaan begon bij Unilever

 

“Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van Bol.com. De passie en gedrevenheid van Bol.commers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol", aldus ​Taphoorn zelf. 

 

De overstap van voormalige marketingdirecteur Margaret Versteden naar de post van directeur winkels, lijkt er dan weer op te wijzen dat Bol.com ook wil gaan inzetten op omnichannel. Versteden neemt de verantwoordelijkheden van voormalig directielid Patrick Wauters over, maar de functie is ook nog uitgebreid naar winkelinnovatie en -operatie, "data science & analytics", de Belgische markt en de verdere ontwikkeling van Bol.com als verkoopplatform voor andere bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top