Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer | RetailDetail

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Retailmedia en omnichannel breiden uit bij Bol.com

Na het vertrek van CEO Daniel Ropers eerder dit jaar heeft de online retailer zijn directiecomité opnieuw vorm gegeven. Huub Vermeulen nam op 1 oktober de rol van algemeen directeur over, maar aangezien hij voorheen aan het hoofd stond van de logistiek van Bol.com moest ook daarvoor een plaatsvervanger worden gezocht. Vermeulen blijft nog steeds eindverantwoordelijke voor de fulfilment-afdeling, wel zal de dagelijkse aansturing van de afdeling worden geleid door Olaf van den Brink. Hij is als directeur logistiek sinds september 2015 actief bij de e-commercedochter van Ahold Delhaize

 

Boukje Taphoorn wordt vanaf maart als marketingdirecteur eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie, merkmanagement en business development. Ze komt ook aan het hoofd te staan van de retailmedia-groep van Bol.com, de tak die advertenties op Bol.com regelt en waar de e-tailer sterker op wil gaan inzetten. De aanstelling van Taphoorn bewijst de ambities in die richting alvast: de nieuwe CMO werkte eerder al voor Google, waar ze eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumentenelektronica en foodretail. Haar loopbaan begon bij Unilever

 

“Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van Bol.com. De passie en gedrevenheid van Bol.commers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol", aldus ​Taphoorn zelf. 

 

De overstap van voormalige marketingdirecteur Margaret Versteden naar de post van directeur winkels, lijkt er dan weer op te wijzen dat Bol.com ook wil gaan inzetten op omnichannel. Versteden neemt de verantwoordelijkheden van voormalig directielid Patrick Wauters over, maar de functie is ook nog uitgebreid naar winkelinnovatie en -operatie, "data science & analytics", de Belgische markt en de verdere ontwikkeling van Bol.com als verkoopplatform voor andere bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Veelzeggende vernieuwing Raad van Bestuur Carrefour

12/04/2018

Nog geen jaar na de komst van CEO Alexandre Bompard wordt de Raad van Bestuur van Carrefour grondig vernieuwd. Opvallend: drie van de vier nieuwe onafhankelijke bestuurders hebben hun strepen verdiend in de digitale wereld, en dat is geen toeval.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

De toekomst van e-logistics

05/04/2018

(publireportage) Wat zijn de consumententrends van dit moment? Hoe speel ik hierop in? Hoe boost ik mijn webshop? Wat is de beste manier om de last mile in te vullen? Als webwinkelier wordt u continu met dergelijke vragen geconfronteerd.