Dixons wordt pure online speler | RetailDetail

Dixons wordt pure online speler

Dixons wordt pure online speler

Elektronicaketen Dixons heeft besloten om al zijn fysieke filialen te sluiten en enkel nog online verder te gaan. Momenteel heeft de keten ongeveer 30 winkels in Nederland, maar die verdwijnen dus allemaal.

Panden naar andere formules

Dat wil echter niet zeggen dat alle vestigingen gewoon de deuren sluiten. Een aantal panden zullen worden overgenomen door Phone House, iCentre of MyCom. Eigenaar Relevant Holdings gaat er zo van uit het aantal ontslagen te kunnen beperken. Het is momenteel nog niet geweten welke winkels zullen sluiten, aangezien er nog heel wat gesprekken worden gevoerd rond de overnames. Dat schrijft Emerce.

 

Dixons is nog niet zo lang in handen van Relevant Holdings, dat de keten samen met iCentre overnam na het faillissement van de BAS Groep, het moederbedrijf van die twee ketens. Oorspronkelijk was het de bedoeling om verder te gaan met de winkels van Dixons, maar op dat idee wordt nu terug gekomen.

 

De winkels van iCentre blijven wel gewoon open. Relevant Holdings heeft dan ook fors geïnvesteerde in de keten om zijn voortbestaan te garanderen. Naast Dixons en iCentre is Relevant Holdings ook eigenaar van Optie1 en Phone House in Nederland. Het heeft ook Typhone.nl en Skouter.nl in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top