Duitse Händlerbund treedt toe tot Ecommerce Europe

Duitse Händlerbund treedt toe tot Ecommerce Europe

Ecommerce Europe, de Europese paraplu waaronder ook het Belgische BeCommerce actief is, heeft zopas zijn 16e lid verwelkomd: de Duitse Händlerbund. Die verdedigt de belangen van ruim 30.000 onlinespelers in Duitsland, van wie het gros actief is in B2C.

Grootste onlinevereniging van Europa

“Belangenvertegenwoordiging wordt almaar belangrijker, aangezien 80% van alle wetgeving in Europa uit Brussel komt”, verklaart head of public affairs Florian Seikel de toetreding tot Ecommerce Europe. Seikel belooft alvast "de stem van de Duitse e-commerce in Brussel" te laten horen. De Duitse e-commercemarkt was vorig jaar goed voor een omzet van 63,4 miljard euro, een groei met liefst 26,8% tegenover 2012, en ook voor 2014 wordt een groei met meer dan 20% verwacht.

 

De Duitse Händerlbund werd opgericht in 2008 om de snel groeiende internetsector in Duitsland te vertegenwoordigen. De handelsvereniging is naar eigen zeggen de “grootste onlinevereniging van Europa”: van de meer dan 30.000 leden is 47% enkel actief in B2C, 2% enkel in B2B terwijl de resterende 52% zowel aan consumenten als aan bedrijven verkoopt.

 

“Deze Duitse vereniging vertegenwoordigt een zeer belangrijk deel van de B2C-internetbedrijven in Duitsland. Met dit nieuwe lidmaatschap geniet Ecommerce Europe in twee jaar tijd nu al de steun van 16 landen. Daardoor klinkt onze stem in Europa sterker dan ooit”, verwelkomt François Momboisse, voorzitter van de raad van bestuur van Ecommerce Europe, de toetreding van de Duitse collega's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top