Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel | RetailDetail

Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel

Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel
http://www.shutterstock.com/nl/pic-320117342/

De Nederlandse consument heeft in het vierde kwartaal van 2015 meer dan een derde van zijn online aankopen via een mobiel toestel gedaan. Dat blijkt uit het State of Mobile Commerce-rapport van reclametechnologiebedrijf Criteo.

 

Inzetten op persoonlijke ervaring

De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek naar 1,7 miljard transacties bij 3.300 bedrijven wereldwijd. Daaruit blijkt  dat er heel wat mobiele toestellen gebruikt worden om online aankopen te doen. Enkel Japan, het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Korea en Australië doen op dat vlak beter dan Nederland. De transacties zijn in Nederland ongeveer gelijk verdeeld over tablets en smartphones. In de meeste andere landen heeft de smartphone duidelijk de voorkeur.

 

Criteo stelt dan ook dat bedrijven meer moeten inzetten op mobiele apps, want daar kunnen ze meer mee verdienen dan met websites die zijn aangepast voor mobiele toestellen. Bedrijven kunnen klanten zo immers een meer persoonlijke ervaring aanbieden en de drempel voor aankopen ligt bij een app ook lager dan bij een website.

 

Tot slot wijst Criteo er ook op dat de meeste aankopen niet worden gedaan op slechtst één apparaat, maar dat er meerdere toestellen in het spel zijn. Zo kan een klant een artikel bekijken op de gewone site, om het nadien te bestellen via de app. Om de conversie te verhogen moeten bedrijven zich ook meer richten op de persoonlijke ervaring van de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.