Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel | RetailDetail

Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel

Eén derde online aankopen in Nederland via mobiel toestel
http://www.shutterstock.com/nl/pic-320117342/

De Nederlandse consument heeft in het vierde kwartaal van 2015 meer dan een derde van zijn online aankopen via een mobiel toestel gedaan. Dat blijkt uit het State of Mobile Commerce-rapport van reclametechnologiebedrijf Criteo.

 

Inzetten op persoonlijke ervaring

De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek naar 1,7 miljard transacties bij 3.300 bedrijven wereldwijd. Daaruit blijkt  dat er heel wat mobiele toestellen gebruikt worden om online aankopen te doen. Enkel Japan, het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Korea en Australië doen op dat vlak beter dan Nederland. De transacties zijn in Nederland ongeveer gelijk verdeeld over tablets en smartphones. In de meeste andere landen heeft de smartphone duidelijk de voorkeur.

 

Criteo stelt dan ook dat bedrijven meer moeten inzetten op mobiele apps, want daar kunnen ze meer mee verdienen dan met websites die zijn aangepast voor mobiele toestellen. Bedrijven kunnen klanten zo immers een meer persoonlijke ervaring aanbieden en de drempel voor aankopen ligt bij een app ook lager dan bij een website.

 

Tot slot wijst Criteo er ook op dat de meeste aankopen niet worden gedaan op slechtst één apparaat, maar dat er meerdere toestellen in het spel zijn. Zo kan een klant een artikel bekijken op de gewone site, om het nadien te bestellen via de app. Om de conversie te verhogen moeten bedrijven zich ook meer richten op de persoonlijke ervaring van de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top