E-commercesector zet recyclage iconen op verpakkingen

E-commercesector zet recyclage iconen op verpakkingen

E-commercesector zet recyclage iconen op verpakkingen

Thuiswinkel.org heeft in samenwerking met het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken drie bestaande logo’s uit de Weggooiwijzer geschikt gemaakt voor de e-commercesector. Zo weten klanten beter wat ze met de verpakking moeten doen.

Duurzame verpakkingen

De Weggooiwijzer werd in 2014 geïntroduceerd om bedrijven te helpen bij het informeren van de klant rond de scheiding van afval. Nu zijn er dus drie logo’s toegevoegd die geschikt zijn voor e-commercebedrijven. Het gebruik van de logo’s is volgens Thuiswinkel.org niet verplicht, maar het vindt het wel belangrijk dat online retailers hun verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan het terugdringen van de milieu-impact. Daar hoort ook het informeren van de consument bij. De bestanden voor de logo’s zijn dan ook gratis te verkrijgen voor alle ondernemers.

 

De nieuwe iconen maken deel uit van het brancheverduurzamingsplan dat Thuiswinkel.org samen met de sector opstelde. Volgens dat plan moeten de productverpakkingen voor 2018 verduurzamen. Zo moeten verpakkingen dunner worden en moet er meer materiaal gerecycleerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Lidl België verbant plastic wegwerpartikelen tegen eind 2019

04/07/2018

De Duitse winkelketen Lidl zal tegen het einde van volgend jaar in ons land geen plastic wegwerpartikelen meer verkopen in de eigen filialen. Ook Carrefour stapt mee voorop in de strijd tegen plastic.