El Corte Inglés steekt tandje bij qua multichannel

El Corte Inglés steekt tandje bij qua multichannel

Nadat El Corte Inglés eerder al een Europese webshop lanceerde gericht op het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk en Nederland, start Spanjes grootste warenhuisketen nu ook een Click&Collect-formule op het Iberisch schiereiland.

Click&Collect in 200 verkooppunten

Spanjaarden en Portugezen kunnen voortaan online bestellen uit het hele aanbod van El Corte Inglés en hun spullen binnen de 3 tot 10 dagen zelf afhalen in een van de 200 vestigingen die de groep in Spanje en Portugal telt.

 

Het gaat daarbij overigens niet enkel om vestigingen van El Corte Inglés zelf, maar ook om de voedingswinkels van zusterketen Supercor en Supercor Exprés. Bij die laatste komt de Click&Collect-service bovenop de al bestaande Click&Car-dienst, waarbij medewerkers onlinebestellingen van voeding, drank en huishoudspullen rechtstreeks in de auto van de klant deponeren.

 

Met het Click&Collect-initiatief stapt de Spaanse keten van warenhuizen in de voetsporen van zijn Britse en Franse concurrenten, want John Lewis en Galeries Lafyette bieden al langer een gelijkaardige dienst aan.

 

Omzet 'boosten' met e-commerce

De lancering van de nieuwe dienst past in de bredere strategie van de grootste distributeur van Spanje, met name het opdrijven van de omzet dankzij e-commerce. Met die strategie kijkt de groep sinds kort ook over de landsgrenzen heen, kwestie van de vele buitenlandse toeristen aan zich te binden die wel eens een vestiging bezoeken wanneer ze in Spanje op vakantie zijn.

 

Zo startte El Corte Inglés half maart met een inhaaloperatie door zijn tot dan toe eentalig Spaanse webshop te vertalen naar het Engels en het Frans, en die uit te rollen naar Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en ook Nederland. Levering is gratis voor een order vanaf 50 euro (anders 5,95 euro portokosten).

 

Belgen kunnen (vooralsnog) niet terecht op de Europese webshop van El Corte Inglés, maar de Spaanse webshop levert wel naar de rest van Europa. Al lopen de kosten dan wel flink op: voor producten tot 3 kg betalen klanten vlug 18 euro (voor maximum 7 stuks) en voor producten van 3 tot 15 kg zelfs 23 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top