El Corte Inglés steekt tandje bij qua multichannel | RetailDetail

El Corte Inglés steekt tandje bij qua multichannel

El Corte Inglés steekt tandje bij qua multichannel

Nadat El Corte Inglés eerder al een Europese webshop lanceerde gericht op het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk en Nederland, start Spanjes grootste warenhuisketen nu ook een Click&Collect-formule op het Iberisch schiereiland.

Click&Collect in 200 verkooppunten

Spanjaarden en Portugezen kunnen voortaan online bestellen uit het hele aanbod van El Corte Inglés en hun spullen binnen de 3 tot 10 dagen zelf afhalen in een van de 200 vestigingen die de groep in Spanje en Portugal telt.

 

Het gaat daarbij overigens niet enkel om vestigingen van El Corte Inglés zelf, maar ook om de voedingswinkels van zusterketen Supercor en Supercor Exprés. Bij die laatste komt de Click&Collect-service bovenop de al bestaande Click&Car-dienst, waarbij medewerkers onlinebestellingen van voeding, drank en huishoudspullen rechtstreeks in de auto van de klant deponeren.

 

Met het Click&Collect-initiatief stapt de Spaanse keten van warenhuizen in de voetsporen van zijn Britse en Franse concurrenten, want John Lewis en Galeries Lafyette bieden al langer een gelijkaardige dienst aan.

 

Omzet 'boosten' met e-commerce

De lancering van de nieuwe dienst past in de bredere strategie van de grootste distributeur van Spanje, met name het opdrijven van de omzet dankzij e-commerce. Met die strategie kijkt de groep sinds kort ook over de landsgrenzen heen, kwestie van de vele buitenlandse toeristen aan zich te binden die wel eens een vestiging bezoeken wanneer ze in Spanje op vakantie zijn.

 

Zo startte El Corte Inglés half maart met een inhaaloperatie door zijn tot dan toe eentalig Spaanse webshop te vertalen naar het Engels en het Frans, en die uit te rollen naar Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en ook Nederland. Levering is gratis voor een order vanaf 50 euro (anders 5,95 euro portokosten).

 

Belgen kunnen (vooralsnog) niet terecht op de Europese webshop van El Corte Inglés, maar de Spaanse webshop levert wel naar de rest van Europa. Al lopen de kosten dan wel flink op: voor producten tot 3 kg betalen klanten vlug 18 euro (voor maximum 7 stuks) en voor producten van 3 tot 15 kg zelfs 23 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.