Etos-app beloont klanten met behulp van stappenteller | RetailDetail

Etos-app beloont klanten met behulp van stappenteller

Etos-app beloont klanten met behulp van stappenteller

Winkelketen Etos heeft een nieuwe app gelanceerd, die klanten wekelijks informatie geeft over de nieuwste deals en kortingen in de winkels. Bovendien kunnen klanten extra’s verkrijgen met behulp van de ingebouwde stappenteller.

 

Digitale klantenkaart

Met de stappenteller wil Etos zijn klanten stimuleren om een gezonde levensstijl te hanteren. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld bij elke tienduizend stappen een verrassing aangeboden.

 

De kortingen en aanbiedingen, die worden aangeboden in de app, zijn ook eenvoudig inwisselbaar. Klanten hoeven in de winkel enkel de bijhorende QR-code te scannen met hun digitale klantenkaart, die ook deel uitmaakt van de app. De verschillende aanbiedingen worden afgestemd op de interesses en voorkeuren van de klant zelf.

 

De nieuwe app van Etos is beschikbaar voor zowel iOS- als Androidgebruikers. Drogisterijketen Etos werd opgericht in 1918 en maakt sinds 1973 deel uit van Ahold. Momenteel heeft de keten ongeveer 550 vestigingen in Nederland, waarvan meer dan de helft in franchise wordt uitgebaat door zelfstandige ondernemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.