Europese online shopper koopt voor 1540 euro

Europese online shopper koopt voor 1540 euro
Shutterstock

De online shopper in Europa kocht vorig jaar voor 1.540 euro per persoon. In totaal waren Europese shoppers goed voor 455 miljard euro online. En er is nog ruimte voor groei, blijkt uit een presentatie van Marlene ten Ham op Global E-commerce Summit.

 

Ruimte voor groei

Marlene ten Ham, de secretaris-generaal van Ecommerce Europe, toonde cijfers van de Ecommerce Foundation over online handel. Van de 685 miljoen Europeanen boven de 15 jaar gebruikten vorig jaar 516 miljoen mensen internet. Daarvan kochten echter niet meer dan 296 miljoen mensen online. Slechts 43 procent van de Europeanen doet online aankopen, 57 procent nog niet.

 

Ecommerce Europe verwacht voor dit jaar een stijging in online van 12 procent tot een omzet van 510 miljard euro. Vorig jaar was de Europese online omzet met 455 miljard euro 13,3 procent hoger dan in 2014. De toename in online was het laagst in Oost-Europa (9,1 procent) en het hoogst in Zuid-Europa (17,1 procent). In West-Europa namen de aankopen via internet toe met 12,9 procent.

 

Dit jaar zullen Europeanen voor het eerst online in totaal meer dan een half biljoen euro besteden. De Britse, Franse en Duitse online consumenten zijn samen goed zijn voor ruim de helft van de online bestedingen in Europa. Nederland staat met 16 miljard euro op de zevende plaats en onderaan staat Zwitserland.

 

Het volledige rapport is te downloaden op Ecommercewiki.org.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon. Op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS heeft Amazon zijn thuismarkt stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top