Europese online shopper koopt voor 1540 euro | RetailDetail

Europese online shopper koopt voor 1540 euro

Europese online shopper koopt voor 1540 euro
Shutterstock

De online shopper in Europa kocht vorig jaar voor 1.540 euro per persoon. In totaal waren Europese shoppers goed voor 455 miljard euro online. En er is nog ruimte voor groei, blijkt uit een presentatie van Marlene ten Ham op Global E-commerce Summit.

 

Ruimte voor groei

Marlene ten Ham, de secretaris-generaal van Ecommerce Europe, toonde cijfers van de Ecommerce Foundation over online handel. Van de 685 miljoen Europeanen boven de 15 jaar gebruikten vorig jaar 516 miljoen mensen internet. Daarvan kochten echter niet meer dan 296 miljoen mensen online. Slechts 43 procent van de Europeanen doet online aankopen, 57 procent nog niet.

 

Ecommerce Europe verwacht voor dit jaar een stijging in online van 12 procent tot een omzet van 510 miljard euro. Vorig jaar was de Europese online omzet met 455 miljard euro 13,3 procent hoger dan in 2014. De toename in online was het laagst in Oost-Europa (9,1 procent) en het hoogst in Zuid-Europa (17,1 procent). In West-Europa namen de aankopen via internet toe met 12,9 procent.

 

Dit jaar zullen Europeanen voor het eerst online in totaal meer dan een half biljoen euro besteden. De Britse, Franse en Duitse online consumenten zijn samen goed zijn voor ruim de helft van de online bestedingen in Europa. Nederland staat met 16 miljard euro op de zevende plaats en onderaan staat Zwitserland.

 

Het volledige rapport is te downloaden op Ecommercewiki.org.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.