Groei Vente-privée vertraagt tot 8%

Groei Vente-privée vertraagt tot 8%

De Franse webshop Vente-privée zag in 2014 zijn omzet met 8% stijgen naar 1,7 miljard euro. Dat wil zeggen dat de groei ten opzichte van vorig jaar flink vertraagd is, maar positief is alvast dat de  omzet van het bedrijf de afgelopen vijf jaar is verdubbeld.

Stopzetten Amerikaanse site

In 2013 groeide de omzet van Vente-privée, dat vooral succes kende met online flash sales, nog met 23 procent. Xavier Hof, medeoprichter van Vente-privée, vertelde wel aan het Franse Journal du Net dat het einde van 2014 en het begin van 2015 een sterke periode was voor het bedrijf.

 

De vertraagde groei was voor een deel te wijten aan het stopzetten van de activiteiten in de Verenigde Staten. Vente-privée had daar een samenwerking met Mastercard, maar die bleek niet echt succesvol te zijn. Die joint venture was drie jaar geleden opgestart. Eind vorig jaar lanceerde Vente-privée nog zustersite Kooroo, waar het producten tegen de volle prijs verkoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top