Groei Vente-privée vertraagt tot 8% | RetailDetail

Groei Vente-privée vertraagt tot 8%

Groei Vente-privée vertraagt tot 8%

De Franse webshop Vente-privée zag in 2014 zijn omzet met 8% stijgen naar 1,7 miljard euro. Dat wil zeggen dat de groei ten opzichte van vorig jaar flink vertraagd is, maar positief is alvast dat de  omzet van het bedrijf de afgelopen vijf jaar is verdubbeld.

Stopzetten Amerikaanse site

In 2013 groeide de omzet van Vente-privée, dat vooral succes kende met online flash sales, nog met 23 procent. Xavier Hof, medeoprichter van Vente-privée, vertelde wel aan het Franse Journal du Net dat het einde van 2014 en het begin van 2015 een sterke periode was voor het bedrijf.

 

De vertraagde groei was voor een deel te wijten aan het stopzetten van de activiteiten in de Verenigde Staten. Vente-privée had daar een samenwerking met Mastercard, maar die bleek niet echt succesvol te zijn. Die joint venture was drie jaar geleden opgestart. Eind vorig jaar lanceerde Vente-privée nog zustersite Kooroo, waar het producten tegen de volle prijs verkoopt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.