Grote investeringen drukken winst Coolblue België

Grote investeringen drukken winst Coolblue België

Ondanks een fors hogere omzet in België is de nettowinst van Coolblue gedaald. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die de Nederlandse webshop doet in België, zoals de opening van een nieuw fysiek filiaal.

Stap naar Franstalig België

Vorig jaar groeide de omzet van Coolblue in België met 36 procent naar 244 miljoen euro. Ondanks die sterke stijging, kan het bedrijf geen hogere winst voorleggen. De bedrijfswinst steeg dan wel met 9 procent naar 1,2 miljoen euro, maar de nettowinst daalde met 12 procent naar 757.000 euro. Dat blijkt uit de jaarrekening die bij de Nationale Bank van België werd gedeponeerd.

 

De lagere winst is te verklaren door de investeringen die Coolblue in België doet. Zo opende het vorig jaar een nieuwe fysieke winkel in Zaventem, ondertussen al de derde na Wilrijk en Lochristi.

 

Ook dit jaar wordt er verder geïnvesteerd. Sinds enkele weken is het ook actief in Franstalig België en met CoolblueBezorgt verzorgt het voortaan ook de eigen witgoedlevering. Daarvoor nam het 50 nieuwe medewerkers in dienst.

 

Over heel het bedrijf werd vorig jaar een omzet gehaald van 857 miljoen euro, de helft meer dan een jaar eerder. De bedrijfswinst steeg daarbij naar 19 miljoen euro, terwijl de nettowinst uitkwam op 8,9 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op

13/11/2017

De omzet van JD.com, dat deels in handen is van het Amerikaanse Walmart, is in het derde kwartaal met 39,2% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Dit jaar wist het Chinese bedrijf ook winst te maken, in tegenstelling tot in 2016.

Back to top