Grote investeringen drukken winst Coolblue België

Grote investeringen drukken winst Coolblue België

Ondanks een fors hogere omzet in België is de nettowinst van Coolblue gedaald. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die de Nederlandse webshop doet in België, zoals de opening van een nieuw fysiek filiaal.

Stap naar Franstalig België

Vorig jaar groeide de omzet van Coolblue in België met 36 procent naar 244 miljoen euro. Ondanks die sterke stijging, kan het bedrijf geen hogere winst voorleggen. De bedrijfswinst steeg dan wel met 9 procent naar 1,2 miljoen euro, maar de nettowinst daalde met 12 procent naar 757.000 euro. Dat blijkt uit de jaarrekening die bij de Nationale Bank van België werd gedeponeerd.

 

De lagere winst is te verklaren door de investeringen die Coolblue in België doet. Zo opende het vorig jaar een nieuwe fysieke winkel in Zaventem, ondertussen al de derde na Wilrijk en Lochristi.

 

Ook dit jaar wordt er verder geïnvesteerd. Sinds enkele weken is het ook actief in Franstalig België en met CoolblueBezorgt verzorgt het voortaan ook de eigen witgoedlevering. Daarvoor nam het 50 nieuwe medewerkers in dienst.

 

Over heel het bedrijf werd vorig jaar een omzet gehaald van 857 miljoen euro, de helft meer dan een jaar eerder. De bedrijfswinst steeg daarbij naar 19 miljoen euro, terwijl de nettowinst uitkwam op 8,9 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top