Groupon blijft afdelingen sluiten

Groupon blijft afdelingen sluiten

Nadat het eerder al flink wat filialen sloot in onder andere Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan en Thailand, sluit dealsite Groupon nu ook de afdelingen in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Groupon verkeert al langer in zwaar weer.

 

“Focussen op minder landen”

Klanten die de websites van Groupon in de drie betreffende landen willen bezoeken, zijn er aan voor de moeite. Consumenten die al een kortingsbon hebben gekocht op de website, die worden doorverwezen naar de klantendienst.

 

Voor Groupon is het de zoveelste tegenvaller. Eerder verliet de oprichter en CEO Andrew Mason al het bedrijf en in november raakte bovendien bekend dat er heel wat banen zouden verdwijnen bij Groupon. Dat ging gepaard met de sluiting van de websites in de Filippijnen, Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan, Thailand en Uruguay. Daarvoor sloot het ook al de deuren in Griekenland en Turkije en verkocht het zijn meerderheidsaandeel in het Zuid-Koreaanse Ticket Monster.

 

Ooit was Groupon actief in meer dan veertig landen, maar het bedrijf kreeg het steeds moeilijker om de expansie te verantwoorden. Nu is het aantal landen dus al met ongeveer een kwart teruggeschroefd. "We moeten onze energie en onze dollars focussen op minder landen. Het is hard, maar het is een noodzakelijke stap in onze reis", schreef COO Rich Williams eerder al in een blogpost op de site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top