Groupon blijft afdelingen sluiten

Groupon blijft afdelingen sluiten

Nadat het eerder al flink wat filialen sloot in onder andere Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan en Thailand, sluit dealsite Groupon nu ook de afdelingen in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Groupon verkeert al langer in zwaar weer.

 

“Focussen op minder landen”

Klanten die de websites van Groupon in de drie betreffende landen willen bezoeken, zijn er aan voor de moeite. Consumenten die al een kortingsbon hebben gekocht op de website, die worden doorverwezen naar de klantendienst.

 

Voor Groupon is het de zoveelste tegenvaller. Eerder verliet de oprichter en CEO Andrew Mason al het bedrijf en in november raakte bovendien bekend dat er heel wat banen zouden verdwijnen bij Groupon. Dat ging gepaard met de sluiting van de websites in de Filippijnen, Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan, Thailand en Uruguay. Daarvoor sloot het ook al de deuren in Griekenland en Turkije en verkocht het zijn meerderheidsaandeel in het Zuid-Koreaanse Ticket Monster.

 

Ooit was Groupon actief in meer dan veertig landen, maar het bedrijf kreeg het steeds moeilijker om de expansie te verantwoorden. Nu is het aantal landen dus al met ongeveer een kwart teruggeschroefd. "We moeten onze energie en onze dollars focussen op minder landen. Het is hard, maar het is een noodzakelijke stap in onze reis", schreef COO Rich Williams eerder al in een blogpost op de site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Nestlé doet groeimarkten uit de doeken

28/09/2017

Voedingsbedrijf Nestlé heeft op bijeenkomst van investeerders in Londen uit de doeken gedaan waar het de komende jaren zijn groei wil halen. Dankzij de focus op zes punten wil het tegen 2020 terug meer dan 5% groei halen.

Back to top