Groupon blijft afdelingen sluiten | RetailDetail

Groupon blijft afdelingen sluiten

Groupon blijft afdelingen sluiten

Nadat het eerder al flink wat filialen sloot in onder andere Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan en Thailand, sluit dealsite Groupon nu ook de afdelingen in Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Groupon verkeert al langer in zwaar weer.

 

“Focussen op minder landen”

Klanten die de websites van Groupon in de drie betreffende landen willen bezoeken, zijn er aan voor de moeite. Consumenten die al een kortingsbon hebben gekocht op de website, die worden doorverwezen naar de klantendienst.

 

Voor Groupon is het de zoveelste tegenvaller. Eerder verliet de oprichter en CEO Andrew Mason al het bedrijf en in november raakte bovendien bekend dat er heel wat banen zouden verdwijnen bij Groupon. Dat ging gepaard met de sluiting van de websites in de Filippijnen, Marokko, Panama, Puerto Rico, Taiwan, Thailand en Uruguay. Daarvoor sloot het ook al de deuren in Griekenland en Turkije en verkocht het zijn meerderheidsaandeel in het Zuid-Koreaanse Ticket Monster.

 

Ooit was Groupon actief in meer dan veertig landen, maar het bedrijf kreeg het steeds moeilijker om de expansie te verantwoorden. Nu is het aantal landen dus al met ongeveer een kwart teruggeschroefd. "We moeten onze energie en onze dollars focussen op minder landen. Het is hard, maar het is een noodzakelijke stap in onze reis", schreef COO Rich Williams eerder al in een blogpost op de site.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top