HAL nieuwe aandeelhouder van Coolblue

HAL nieuwe aandeelhouder van Coolblue

De Nederlandse online retailer Coolblue heeft investeringsmaatschappij HAL verwelkomd als de vierde aandeelhouder. Die krijgt onmiddellijk een belang van 20 procent in handen bij de webretailer.

Europese expansie en beursgang

Pieter Zwart, directeur bij Coolblue, ging op zoek naar een vierde aandeelhouder, omdat de twee andere oprichters hebben besloten om operationeel een stapje terug te zetten. Zwart ziet in HAL een ideale partner om verder te groeien in Europa en om uiteindelijk Coolblue naar de beurs te brengen.

 

HAL Holding is al een bekende naam in Nederland als investeerder. Zo is het onder andere de eigenaar van de FD Media Groep en optiekketen Grandvision.

 

"We zijn de laatste jaren heel hard gegroeid, en zijn op veel terreinen veel professioneler geworden. Maar op het gebied van governance en toezicht kunnen we nog wel wat stappen zetten. Daarnaast kan HAL meedenken over vervolgstappen, bijvoorbeeld uitbreiding Europa in”, zegt Pieter Zwart.

 

Coolblue werd in 1999 opgericht door Pieter Zwart, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Zij bleven tot nu toe ook de enige aandeelhouders. Hoeveel HAL neertelt voor zijn aandeel in Coolblue werd door geen van beide partijen bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top