HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

In de eerste helft van het boekjaar 2016 heeft HelloFresh zijn omzet meer dan weten te verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder. Daar tegenover staat wel het feit dat ook het verlies bij het bedrijf verdubbelde.

Snelste groeier binnen Rocket Internet

In totaal haalde HelloFresh in de zes maanden tot 30 juni een omzet van 291,5 miljoen euro, goed voor 4,5 miljoen maaltijdboxen: dat is een groei van 159% ten opzichte van de 112,5 miljoen euro van een jaar eerder. Er werd echter ook een verlies gemaakt van 52,9 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog maar 28,5 miljoen euro.

 

HelloFresh is binnen moederbedrijf Rocket Internet het bedrijf met de grootste omzetgroei, maar het is daarnaast ook het enige belangrijke onderdeel waar het verlies verder groeide. Bij de andere onderdelen was er sprake van een verliesdaling.

 

In totaal maakte Rocket Internet wel nog steeds een verlies van 617 miljoen euro in de eerste helft van het jaar, maar een groot deel daarvan kwam van een afboeking op goodwill binnen de Global Fashion Group, dat zo op zijn eentje al verantwoordelijk was voor een verlies van 383 miljoen euro. Rocket Internet houdt daarbij vast aan de belofte dat drie van vier belangrijkste onderdelen van het bedrijf in 2017 winst zullen weten te maken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.