HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

HelloFresh ziet omzet, maar ook verlies verdubbelen

In de eerste helft van het boekjaar 2016 heeft HelloFresh zijn omzet meer dan weten te verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder. Daar tegenover staat wel het feit dat ook het verlies bij het bedrijf verdubbelde.

Snelste groeier binnen Rocket Internet

In totaal haalde HelloFresh in de zes maanden tot 30 juni een omzet van 291,5 miljoen euro, goed voor 4,5 miljoen maaltijdboxen: dat is een groei van 159% ten opzichte van de 112,5 miljoen euro van een jaar eerder. Er werd echter ook een verlies gemaakt van 52,9 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog maar 28,5 miljoen euro.

 

HelloFresh is binnen moederbedrijf Rocket Internet het bedrijf met de grootste omzetgroei, maar het is daarnaast ook het enige belangrijke onderdeel waar het verlies verder groeide. Bij de andere onderdelen was er sprake van een verliesdaling.

 

In totaal maakte Rocket Internet wel nog steeds een verlies van 617 miljoen euro in de eerste helft van het jaar, maar een groot deel daarvan kwam van een afboeking op goodwill binnen de Global Fashion Group, dat zo op zijn eentje al verantwoordelijk was voor een verlies van 383 miljoen euro. Rocket Internet houdt daarbij vast aan de belofte dat drie van vier belangrijkste onderdelen van het bedrijf in 2017 winst zullen weten te maken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Filet Pur: Een geniaal tactisch rampenplan

11/05/2018

De toekomst van de foodsector zit in een zak, niet in een doos. En smaakt naar de zee. Inderdaad, brugdagen tellen niet bij RetailDetail Food. Hier is dan ook ons korte maar daarom niet minder urgente FMCG-weekoverzicht!

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.