Hema verzorgt online bestellingen vanuit winkels

Hema verzorgt online bestellingen vanuit winkels

Hema begint volgende maand met het landelijk uitrollen van de snellere afhaalservice. De keten gaat online bestellingen verzorgen met de beschikbare voorraad in de winkels.

 

Instore picking verkort levertijden  

Klanten kunnen bestellingen voortaan binnen 24 uur na bestelling afhalen in een winkel naar keuze, of zo is althans het streven. Hema wil met instore picking in de winkels - met andere woorden het verzorgen van de bestellingen met aanwezige producten in de winkels en door de winkelmedewerkers - de levertijden voor online bestellen fors verkorten. De  formule voerde hiervoor in de afgelopen maanden een pilot in zes Hema-vestigingen uit.

 

Als alle producten in de winkel kunnen worden verzameld, is sameday-delivery zelfs mogelijk. In eerste instantie kunnen klanten online orders de volgende dag afhalen in de winkel, ook als niet alle producten op die locatie voorradig zijn. Online bestellingen bij Hema worden nu nog binnen twee tot zes werkdagen in de winkel afgeleverd.

 

Hema zet steeds meer in op online. Het warenhuis behaalde vorig jaar 51 miljoen euro omzet in de webwinkel, zo’n 28 procent meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Back to top