Het Duitse Otto verhuurt nu ook producten

Het Duitse Otto verhuurt nu ook producten

Het Duitse Otto verhuurt nu ook producten

De Duitse webverkoper van consumentenelektronica Otto verhuurt voortaan ook producten aan zijn klanten. De producten moeten voor minstens drie maanden gehuurd worden en zijn gewoon naast de andere artikels te vinden op de webshop.

Even eenvoudig als streaming

Otto gelooft dat het klanten zo kan helpen, wanneer die een product maar voor een korte periode nodig hebben. Het denkt daarbij niet enkel aan het verhuren van wasmachines, maar ook aan gereedschap. Als het van Otto afhangt moet het huren van fysieke producten net zo eenvoudig zijn als het streamen van muziek of het delen van een auto.

 

In een eerste fase worden er producten verhuurd in de categorieën consumentenelektronica, multimedia en sport. Later wordt het assortiment mogelijk verder uitgebreid.

 

In Nederland heeft Dixons een gelijkaardig concept. Daar kunnen klanten zelfs enkel nog maar producten huren, nadat de nieuwe eigenaar Relevant Holdings eerder ook al besloot om alle fysieke winkels te sluiten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.