Hudson’s Bay koopt besloten webwinkel Gilt | RetailDetail

Hudson’s Bay koopt besloten webwinkel Gilt

Hudson’s Bay koopt besloten webwinkel Gilt

Het Canadese Hudson's Bay, sinds vorig jaar eigenaar van Inno-moeder Galeria Kaufhof, betaalt 250 miljoen dollar voor Gilt, de 'besloten' webwinkel die tijdelijke verkopen van kleding en klein meubilair tegen discountprijzen organiseert.

9 miljoen leden

Warenhuisoperator Hudson's Bay, tevens eigenaar van Saks Fifth Avenue, Lord & Taylor en sinds vorige zomer ook van Inno-moeder Galeria Kaufhof, koopt Gilt Groupe Inc., de groep boven de besloten modewebwinkel Gilt.com, voor 250 miljoen dollar, omgerekend net geen 229 miljoen euro.

 

De groep uit Toronto wil Gilt.com - dat zo'n 9 miljoen leden telt en ook naar ons land levert - integreren in zijn outletmerk Saks Off 5th en overweegt ook Gilt-conceptshops te openen in enkele van zijn department stores. Of daar ook Europese bij zijn, is niet bekend.

 

Enkele jaren geleden gonsde het van de geruchten dat Gilt.com werkte aan een beursgang. Toen plakten risico-investeerders nog een prijs van 1,1 miljard dollar op de ledensite, een pak meer dus dan de huidige aankoopprijs. Hudson Bay's hoopt de verkoop op 1 februari af te ronden en betaalt de overname volledig in cash.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top