Hunkemöller breidt app uit | RetailDetail

Hunkemöller breidt app uit

Hunkemöller breidt app uit

Het Nederlandse Hunkemöller heeft zijn mobiele app vernieuwd en kan voortaan klanten promoties en berichten sturen op basis van persoonlijke voorkeuren of historische aankopen. Zo wil moet het gebruik van de app gestimuleerd worden.

Aanbiedingen op basis van voorkeuren

"De vernieuwde versie van de mobile app sluit goed aan bij onze CRM-strategie om onze klanten meer relevantie te bieden met op maat gesneden aanbiedingen. De nieuwe app stelt ons in staat om dat nu te doen op basis van klantvoorkeuren, aankoopgedrag én locatie. Het mobiele kanaal is van groot belang voor een goed bereik onder onze doelgroep van jonge vrouwen", zegt Robbert Visser, CRM Manager van Hunkemöller.

 

Naast de nieuwe mogelijkheden om te communiceren werd het design ook volledig aangepast met meer aandacht voor merkbeleving, personalisatie en een goede gebruikerservaring. Twee jaar geleden lanceerde Hunkemöller ook al een 'mobile loyalty'-programma in de Benelux. De voorbije jaren werden er al enkele functies toegevoegd aan de app, zoals locatie-gebaseerde communicatie. Met de vernieuwing van zijn app neemt Hunkemöller nu de volgende stap in het ontwikkelen van de mobiele communicatie met zijn klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.