Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

De Amerikaanse start-up Instacart heeft samenwerkingen opgezet met bedrijven als PepsiCo, General Mills en Nestlé om de leveringskosten van hun klanten te betalen, wanneer zij bepaalde producten bestellen.

Leveringen kosten te veel

Klanten van Instacart krijgen kortingen aangeboden wanneer ze bepaalde producten kopen, maar kunnen ook hun bestellingen gratis geleverd krijgen als ze een bepaald bedrag spenderen aan één van de merken waarmee Instacart samenwerkt. Naast de kortingen adverteren de bedrijven ook gewoon op de website van Instacart. Het bedrijf zegt dat ondertussen 15% van hun omzet afkomstig is van het systeem dat ongeveer 6 maanden geleden werd opgestart. Dat schrijft Bloomberg.

 

Instacart was al langer op zoek naar een manier om de inkomsten te verhogen en de kosten te drukken. Zo vroeg het een tijdje meer voor producten dan de verkoopprijs in de winkels, maar stuitte daarbij op verzet van de consument. Daarnaast stelt het bedrijf dat de levering hen meer kost dan prijs die ze er nu voor vragen, 5,99 dollar, maar dat gebruikers willen niet meer betalen.

 

Instacart werkt ook samen met verschillende winkelketens, die een commissie betalen op elk product dat via hun website wordt verkocht. Ondertussen telt het e-commercebedrijf al meer dan honderd partners, tegenover amper dertig een jaar geleden. Instacart verwachten tegen deze zomer volledig winstgevend te zijn, maar het is dat momenteel al in vier steden, waaronder San Francisco en Chicago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Walmart wil geen "winkel" meer zijn

07/12/2017

Het Amerikaanse Walmart is al langer gekend onder die naam, maar eigenlijk was de wettelijke naam van het bedrijf nog steeds Wal-Mart Stores. Daar komt nu echter verandering in: in het tijdperk van e-commerce wil Walmart méér zijn dan een winkelketen.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top