Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen | RetailDetail

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

De Amerikaanse start-up Instacart heeft samenwerkingen opgezet met bedrijven als PepsiCo, General Mills en Nestlé om de leveringskosten van hun klanten te betalen, wanneer zij bepaalde producten bestellen.

Leveringen kosten te veel

Klanten van Instacart krijgen kortingen aangeboden wanneer ze bepaalde producten kopen, maar kunnen ook hun bestellingen gratis geleverd krijgen als ze een bepaald bedrag spenderen aan één van de merken waarmee Instacart samenwerkt. Naast de kortingen adverteren de bedrijven ook gewoon op de website van Instacart. Het bedrijf zegt dat ondertussen 15% van hun omzet afkomstig is van het systeem dat ongeveer 6 maanden geleden werd opgestart. Dat schrijft Bloomberg.

 

Instacart was al langer op zoek naar een manier om de inkomsten te verhogen en de kosten te drukken. Zo vroeg het een tijdje meer voor producten dan de verkoopprijs in de winkels, maar stuitte daarbij op verzet van de consument. Daarnaast stelt het bedrijf dat de levering hen meer kost dan prijs die ze er nu voor vragen, 5,99 dollar, maar dat gebruikers willen niet meer betalen.

 

Instacart werkt ook samen met verschillende winkelketens, die een commissie betalen op elk product dat via hun website wordt verkocht. Ondertussen telt het e-commercebedrijf al meer dan honderd partners, tegenover amper dertig een jaar geleden. Instacart verwachten tegen deze zomer volledig winstgevend te zijn, maar het is dat momenteel al in vier steden, waaronder San Francisco en Chicago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

02/05/2018

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.