Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen | RetailDetail

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

De Amerikaanse start-up Instacart heeft samenwerkingen opgezet met bedrijven als PepsiCo, General Mills en Nestlé om de leveringskosten van hun klanten te betalen, wanneer zij bepaalde producten bestellen.

Leveringen kosten te veel

Klanten van Instacart krijgen kortingen aangeboden wanneer ze bepaalde producten kopen, maar kunnen ook hun bestellingen gratis geleverd krijgen als ze een bepaald bedrag spenderen aan één van de merken waarmee Instacart samenwerkt. Naast de kortingen adverteren de bedrijven ook gewoon op de website van Instacart. Het bedrijf zegt dat ondertussen 15% van hun omzet afkomstig is van het systeem dat ongeveer 6 maanden geleden werd opgestart. Dat schrijft Bloomberg.

 

Instacart was al langer op zoek naar een manier om de inkomsten te verhogen en de kosten te drukken. Zo vroeg het een tijdje meer voor producten dan de verkoopprijs in de winkels, maar stuitte daarbij op verzet van de consument. Daarnaast stelt het bedrijf dat de levering hen meer kost dan prijs die ze er nu voor vragen, 5,99 dollar, maar dat gebruikers willen niet meer betalen.

 

Instacart werkt ook samen met verschillende winkelketens, die een commissie betalen op elk product dat via hun website wordt verkocht. Ondertussen telt het e-commercebedrijf al meer dan honderd partners, tegenover amper dertig een jaar geleden. Instacart verwachten tegen deze zomer volledig winstgevend te zijn, maar het is dat momenteel al in vier steden, waaronder San Francisco en Chicago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top