Jack Peters vervoegt top Alibaba Benelux | RetailDetail

Jack Peters vervoegt top Alibaba Benelux

Jack Peters vervoegt top Alibaba Benelux

De Chinese e-tailreus Alibaba zet zijn expansie in de Benelux verder en rekent daarvoor nu ook op de diensten van Jack Peters, die 'business development director' wordt.

 

"Een bedrijf voor nu en de toekomst"

Peters heeft er al een respectabele retailcarrière opzitten, met banen bij Blokker, Aldi en Metro. Hij krijgt als standplaats Amsterdam, volgens het Chinese bedrijf een teken dat de activiteiten in de Benelux steeds belangrijker worden. "De beslissing om Alibaba te vervoegen was een heel makkelijke", voegt Peters toe: "Dit is een bedrijf voor nu en voor de toekomst, met een succesvolle omgeving voor e-commerce en een grote ambitie wat betreft duurzame groei."

 

"Jack brengt enorm veel ervaring in management en verkoop met zich mee, net als zijn enorme netwerk in food- en non-foodretail. Dankzij zijn tomeloze energie, grote gedrevenheid en uitgebreide kennis van het lokale retailnetwerk is hij een echte toegevoegde waarde voor de groei van Alibaba in de regio", zegt Alibaba Benelux-baas Roland Palmer.

 

Alibaba breidde uit naar de Benelux omdat het bedrijven uit de Benelux wil begeleiden naar de sterk groeiende Chinese consumentenmarkt. Daar is immers veel vraag is naar kwalitatief hoogwaardige producten, zoals zuivel, chocolade, bier, bloemen, consumentenelektronica, babyproducten en kinderspeelgoed. Het kantoor in Amsterdam opende amper een maand geleden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

JD.com wil keten van kleine automatische supermarkten uitbouwen

13/02/2018

Het Chinese JD.com wil in het thuisland een keten met winkeltjes zonder kassa’s uitbouwen. Die komt er naast naast 7Fresh, de hoogtechnologische supermarktketen waarvan de eerste vestiging eind vorig jaar opende.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Back to top