Jack Peters vervoegt top Alibaba Benelux

Jack Peters vervoegt top Alibaba Benelux

De Chinese e-tailreus Alibaba zet zijn expansie in de Benelux verder en rekent daarvoor nu ook op de diensten van Jack Peters, die 'business development director' wordt.

 

"Een bedrijf voor nu en de toekomst"

Peters heeft er al een respectabele retailcarrière opzitten, met banen bij Blokker, Aldi en Metro. Hij krijgt als standplaats Amsterdam, volgens het Chinese bedrijf een teken dat de activiteiten in de Benelux steeds belangrijker worden. "De beslissing om Alibaba te vervoegen was een heel makkelijke", voegt Peters toe: "Dit is een bedrijf voor nu en voor de toekomst, met een succesvolle omgeving voor e-commerce en een grote ambitie wat betreft duurzame groei."

 

"Jack brengt enorm veel ervaring in management en verkoop met zich mee, net als zijn enorme netwerk in food- en non-foodretail. Dankzij zijn tomeloze energie, grote gedrevenheid en uitgebreide kennis van het lokale retailnetwerk is hij een echte toegevoegde waarde voor de groei van Alibaba in de regio", zegt Alibaba Benelux-baas Roland Palmer.

 

Alibaba breidde uit naar de Benelux omdat het bedrijven uit de Benelux wil begeleiden naar de sterk groeiende Chinese consumentenmarkt. Daar is immers veel vraag is naar kwalitatief hoogwaardige producten, zoals zuivel, chocolade, bier, bloemen, consumentenelektronica, babyproducten en kinderspeelgoed. Het kantoor in Amsterdam opende amper een maand geleden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top