Jet.com experimenteert met pop-up supermarkt | RetailDetail

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt
thisisstory.com

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Concurrentie met Amazon

De winkel van Jet.com blijft zes weken geopend en tijdens die periode worden er ook evenementen georganiseerd met onder andere chef-kok Mario Batali. Voor Walmart is de pop-up een nieuwe poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen, na de overname van Jet.com in een poging om het online aandeel verder uit te breiden en de concurrentie met Amazon aan te gaan.

 

Amazon van zijn kant is ook al een tijdje werk aan het maken van fysieke winkels, waaronder afhaalpunten voor Amazon Fresh. Daar kunnen klanten van Amazon Prime hun online bestelde boodschappen gratis en binnen 15 minuten ophalen.

 

Langs de andere kant heeft Walmart al verschillende nieuwe services op poten gezet om zijn online klanten tevreden te stellen. Zo kunnen online bestellingen in steeds meer winkels opgehaald worden en worden boodschappen ook aan huis geleverd door chauffeurs van Uber en Lyft.

 

Sinds de overname van Jet.com heeft Walmart al verschillende andere overnames gedaan om zijn online voetafdruk uit te bouwen. Zo kocht het modewebshop Modcloth, meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.com verder uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

JBC wint tijd aan de kassa met RFID

07/06/2018

Dankzij RFID wint kledingretailer JBC per verkocht kledingstuk een tiental seconden tijd aan de kassa’s. Medewerkers hoeven prijskaartjes immers niet meer individueel te scannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

HelloFresh nu ook naar Ahold Delhaize USA

06/06/2018

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn nu ook in de Amerikaanse supermarkten van Ahold Delhaize te koop. Met maaltijdkits voor individuele gerechten denkt HelloFresh retailers nieuw leven in te blazen. 

Starbucks-topman neemt afscheid

05/06/2018

Howard Schultz, de man die Starbucks groot maakte, verlaat eind deze maand het bedrijf dat zich momenteel in woelig vaarwater bevindt. Het bericht is in de Verenigde Staten aanleiding voor geruchten over politieke ambities.

Alibaba opent Belgisch magazijn in Luik

31/05/2018

Alibaba gaat vijf nieuwe magazijnen openen, waaronder een in Luik. Via het dochterbedrijf Cainiao wil de Chinese retailgroep zijn logistieke netwerk en technologie verder uitbreiden.