Jet.com experimenteert met pop-up supermarkt | RetailDetail

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt
thisisstory.com

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Concurrentie met Amazon

De winkel van Jet.com blijft zes weken geopend en tijdens die periode worden er ook evenementen georganiseerd met onder andere chef-kok Mario Batali. Voor Walmart is de pop-up een nieuwe poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen, na de overname van Jet.com in een poging om het online aandeel verder uit te breiden en de concurrentie met Amazon aan te gaan.

 

Amazon van zijn kant is ook al een tijdje werk aan het maken van fysieke winkels, waaronder afhaalpunten voor Amazon Fresh. Daar kunnen klanten van Amazon Prime hun online bestelde boodschappen gratis en binnen 15 minuten ophalen.

 

Langs de andere kant heeft Walmart al verschillende nieuwe services op poten gezet om zijn online klanten tevreden te stellen. Zo kunnen online bestellingen in steeds meer winkels opgehaald worden en worden boodschappen ook aan huis geleverd door chauffeurs van Uber en Lyft.

 

Sinds de overname van Jet.com heeft Walmart al verschillende andere overnames gedaan om zijn online voetafdruk uit te bouwen. Zo kocht het modewebshop Modcloth, meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.com verder uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

De toekomst van e-logistics

05/04/2018

(publireportage) Wat zijn de consumententrends van dit moment? Hoe speel ik hierop in? Hoe boost ik mijn webshop? Wat is de beste manier om de last mile in te vullen? Als webwinkelier wordt u continu met dergelijke vragen geconfronteerd.