Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt
thisisstory.com

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Concurrentie met Amazon

De winkel van Jet.com blijft zes weken geopend en tijdens die periode worden er ook evenementen georganiseerd met onder andere chef-kok Mario Batali. Voor Walmart is de pop-up een nieuwe poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen, na de overname van Jet.com in een poging om het online aandeel verder uit te breiden en de concurrentie met Amazon aan te gaan.

 

Amazon van zijn kant is ook al een tijdje werk aan het maken van fysieke winkels, waaronder afhaalpunten voor Amazon Fresh. Daar kunnen klanten van Amazon Prime hun online bestelde boodschappen gratis en binnen 15 minuten ophalen.

 

Langs de andere kant heeft Walmart al verschillende nieuwe services op poten gezet om zijn online klanten tevreden te stellen. Zo kunnen online bestellingen in steeds meer winkels opgehaald worden en worden boodschappen ook aan huis geleverd door chauffeurs van Uber en Lyft.

 

Sinds de overname van Jet.com heeft Walmart al verschillende andere overnames gedaan om zijn online voetafdruk uit te bouwen. Zo kocht het modewebshop Modcloth, meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.com verder uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

25/07/2017

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

 Blokker voegt witgoedleverancier AO.nl toe aan Blokker.nl

21/07/2017

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl.

Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

13/07/2017

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

12/07/2017

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Back to top