Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt
thisisstory.com

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Concurrentie met Amazon

De winkel van Jet.com blijft zes weken geopend en tijdens die periode worden er ook evenementen georganiseerd met onder andere chef-kok Mario Batali. Voor Walmart is de pop-up een nieuwe poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen, na de overname van Jet.com in een poging om het online aandeel verder uit te breiden en de concurrentie met Amazon aan te gaan.

 

Amazon van zijn kant is ook al een tijdje werk aan het maken van fysieke winkels, waaronder afhaalpunten voor Amazon Fresh. Daar kunnen klanten van Amazon Prime hun online bestelde boodschappen gratis en binnen 15 minuten ophalen.

 

Langs de andere kant heeft Walmart al verschillende nieuwe services op poten gezet om zijn online klanten tevreden te stellen. Zo kunnen online bestellingen in steeds meer winkels opgehaald worden en worden boodschappen ook aan huis geleverd door chauffeurs van Uber en Lyft.

 

Sinds de overname van Jet.com heeft Walmart al verschillende andere overnames gedaan om zijn online voetafdruk uit te bouwen. Zo kocht het modewebshop Modcloth, meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.com verder uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Patrick Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrick Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Dit is het strijdplan van Lidl in de VS

18/05/2017

Op 15 juni is het zover: dan opent Lidl de eerste Amerikaanse winkels. De operaties worden mede geleid door een oude bekende, die ook in Nederland en België actief was. Maar de hamvraag is: moet Ahold Delhaize zich bedreigd voelen? 

Back to top