John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken | RetailDetail

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een online reservatiedienst gelanceerd waarmee bezoekers specifieke diensten kunnen boeken. Zo wil de keten de "omnichannel-beleving" verrijken.

Personal shoppers en schoonheidsbehandelingen

Het boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende diensten, zoals een 'personal shopper', 'FingerPrint Jewellery Service', 'home design', 'personal styling' en schoonheidsbehandelingen. Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda's.

 

De eerste resultaten ogen alvast positief: het systeem sloeg sneller aan dan gehoopt en zit nu al 30 tot 50% voor op schema, zowel qua belangstelling als qua boekingen. "We stelden meteen vast dat er een duidelijke behoefte was, wat onze stelling bevestigt dat deze tool populair zou zijn bij de klanten en hun omnichannel-ervaring zou verrijken", zegt Richard Ambler, verantwoordelijk voor de dienstverlening bij John Lewis. "Optimale diensten kunnen een merk helpen de relatie met zijn klanten te verdiepen."

 

Het nieuwe systeem maakt het de klant niet alleen makkelijker, het levert John Lewis meteen ook een pak interessante klanteninfo op. De keten van 43 warenhuizen genereert ongeveer een derde van zijn omzet online en hoopt met dit boekingssysteem een extra brug te slaan tussen offline en online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.