John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken | RetailDetail

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een online reservatiedienst gelanceerd waarmee bezoekers specifieke diensten kunnen boeken. Zo wil de keten de "omnichannel-beleving" verrijken.

Personal shoppers en schoonheidsbehandelingen

Het boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende diensten, zoals een 'personal shopper', 'FingerPrint Jewellery Service', 'home design', 'personal styling' en schoonheidsbehandelingen. Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda's.

 

De eerste resultaten ogen alvast positief: het systeem sloeg sneller aan dan gehoopt en zit nu al 30 tot 50% voor op schema, zowel qua belangstelling als qua boekingen. "We stelden meteen vast dat er een duidelijke behoefte was, wat onze stelling bevestigt dat deze tool populair zou zijn bij de klanten en hun omnichannel-ervaring zou verrijken", zegt Richard Ambler, verantwoordelijk voor de dienstverlening bij John Lewis. "Optimale diensten kunnen een merk helpen de relatie met zijn klanten te verdiepen."

 

Het nieuwe systeem maakt het de klant niet alleen makkelijker, het levert John Lewis meteen ook een pak interessante klanteninfo op. De keten van 43 warenhuizen genereert ongeveer een derde van zijn omzet online en hoopt met dit boekingssysteem een extra brug te slaan tussen offline en online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.