John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een online reservatiedienst gelanceerd waarmee bezoekers specifieke diensten kunnen boeken. Zo wil de keten de "omnichannel-beleving" verrijken.

Personal shoppers en schoonheidsbehandelingen

Het boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende diensten, zoals een 'personal shopper', 'FingerPrint Jewellery Service', 'home design', 'personal styling' en schoonheidsbehandelingen. Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda's.

 

De eerste resultaten ogen alvast positief: het systeem sloeg sneller aan dan gehoopt en zit nu al 30 tot 50% voor op schema, zowel qua belangstelling als qua boekingen. "We stelden meteen vast dat er een duidelijke behoefte was, wat onze stelling bevestigt dat deze tool populair zou zijn bij de klanten en hun omnichannel-ervaring zou verrijken", zegt Richard Ambler, verantwoordelijk voor de dienstverlening bij John Lewis. "Optimale diensten kunnen een merk helpen de relatie met zijn klanten te verdiepen."

 

Het nieuwe systeem maakt het de klant niet alleen makkelijker, het levert John Lewis meteen ook een pak interessante klanteninfo op. De keten van 43 warenhuizen genereert ongeveer een derde van zijn omzet online en hoopt met dit boekingssysteem een extra brug te slaan tussen offline en online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top