Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Om zijn webshop te promoten bij het grote publiek, nodigt Krëfel pendelaars uit om met hun smartphone een 'app' te downloaden, QR-codes op een kubus vol productfoto's in te scannen en die vervolgens te bestellen. "Drukdrukdruk" is dus geen excuus meer om aan kerstaankopen te ontsnappen...

"Krëfel Cube" in tien stations

Nog tot en met 23 december runt Krëfel een virtuele winkel, de Krëfel Cube, in de treinstations van Brussel-Centraal, Luik, Namen, Leuven en GentHet gaat om kubussen vol afbeeldingen en productcodes van kerstcadeautjes (producten, gadgets, gift cards) die via een simpele druk mobiel te bestellen zijn. Diezelfde kubussen stonden van 10 tot 16 december ook al in de stations van Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal, Brugge, Charleroi en Mechelen.

 

"Met deze virtuele shop willen we de Krëfel-winkel dichter bij onze klant brengen én hen kennis laten maken met de voordelen van onze mobiele geschenkideeënsite", zegt Olivia Devuyst, marketingmanager van Krëfel. Gemak staat voorop: de pakjes worden thuis geleverd of zijn af te halen in een Krëfel-winkel naar keuze.

 

"Mobile wordt de toekomst"

Krëfel is niet de eerste (en ongetwijfeld niet de laatste) die met dit soort van virtuele winkels de consument tracht te verleiden tot aankopen. Eerder berichtten we al over soortgelijke initiatieven van Delhaize (ook al in treinstations) en het Britse Tesco (in metrostations en luchthavens).

 

"Meer en meer Belgen hebben een smartphone en zijn altijd verbonden met het internet", zegt Donovan Mazzoni, e-commercemanager bij Krëfel. "Mobile wordt dus de toekomst. We hebben voor onze mobiele approach dan ook een duidelijke strategie vastgelegd en zullen deze vanaf nu steeds consequent integreren in onze marketingmix."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top