Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Om zijn webshop te promoten bij het grote publiek, nodigt Krëfel pendelaars uit om met hun smartphone een 'app' te downloaden, QR-codes op een kubus vol productfoto's in te scannen en die vervolgens te bestellen. "Drukdrukdruk" is dus geen excuus meer om aan kerstaankopen te ontsnappen...

"Krëfel Cube" in tien stations

Nog tot en met 23 december runt Krëfel een virtuele winkel, de Krëfel Cube, in de treinstations van Brussel-Centraal, Luik, Namen, Leuven en GentHet gaat om kubussen vol afbeeldingen en productcodes van kerstcadeautjes (producten, gadgets, gift cards) die via een simpele druk mobiel te bestellen zijn. Diezelfde kubussen stonden van 10 tot 16 december ook al in de stations van Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal, Brugge, Charleroi en Mechelen.

 

"Met deze virtuele shop willen we de Krëfel-winkel dichter bij onze klant brengen én hen kennis laten maken met de voordelen van onze mobiele geschenkideeënsite", zegt Olivia Devuyst, marketingmanager van Krëfel. Gemak staat voorop: de pakjes worden thuis geleverd of zijn af te halen in een Krëfel-winkel naar keuze.

 

"Mobile wordt de toekomst"

Krëfel is niet de eerste (en ongetwijfeld niet de laatste) die met dit soort van virtuele winkels de consument tracht te verleiden tot aankopen. Eerder berichtten we al over soortgelijke initiatieven van Delhaize (ook al in treinstations) en het Britse Tesco (in metrostations en luchthavens).

 

"Meer en meer Belgen hebben een smartphone en zijn altijd verbonden met het internet", zegt Donovan Mazzoni, e-commercemanager bij Krëfel. "Mobile wordt dus de toekomst. We hebben voor onze mobiele approach dan ook een duidelijke strategie vastgelegd en zullen deze vanaf nu steeds consequent integreren in onze marketingmix."

Tags: