Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Om zijn webshop te promoten bij het grote publiek, nodigt Krëfel pendelaars uit om met hun smartphone een 'app' te downloaden, QR-codes op een kubus vol productfoto's in te scannen en die vervolgens te bestellen. "Drukdrukdruk" is dus geen excuus meer om aan kerstaankopen te ontsnappen...

"Krëfel Cube" in tien stations

Nog tot en met 23 december runt Krëfel een virtuele winkel, de Krëfel Cube, in de treinstations van Brussel-Centraal, Luik, Namen, Leuven en GentHet gaat om kubussen vol afbeeldingen en productcodes van kerstcadeautjes (producten, gadgets, gift cards) die via een simpele druk mobiel te bestellen zijn. Diezelfde kubussen stonden van 10 tot 16 december ook al in de stations van Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal, Brugge, Charleroi en Mechelen.

 

"Met deze virtuele shop willen we de Krëfel-winkel dichter bij onze klant brengen én hen kennis laten maken met de voordelen van onze mobiele geschenkideeënsite", zegt Olivia Devuyst, marketingmanager van Krëfel. Gemak staat voorop: de pakjes worden thuis geleverd of zijn af te halen in een Krëfel-winkel naar keuze.

 

"Mobile wordt de toekomst"

Krëfel is niet de eerste (en ongetwijfeld niet de laatste) die met dit soort van virtuele winkels de consument tracht te verleiden tot aankopen. Eerder berichtten we al over soortgelijke initiatieven van Delhaize (ook al in treinstations) en het Britse Tesco (in metrostations en luchthavens).

 

"Meer en meer Belgen hebben een smartphone en zijn altijd verbonden met het internet", zegt Donovan Mazzoni, e-commercemanager bij Krëfel. "Mobile wordt dus de toekomst. We hebben voor onze mobiele approach dan ook een duidelijke strategie vastgelegd en zullen deze vanaf nu steeds consequent integreren in onze marketingmix."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top