Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube | RetailDetail

Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Kerstman shopt mobiel bij de Krëfel Cube

Om zijn webshop te promoten bij het grote publiek, nodigt Krëfel pendelaars uit om met hun smartphone een 'app' te downloaden, QR-codes op een kubus vol productfoto's in te scannen en die vervolgens te bestellen. "Drukdrukdruk" is dus geen excuus meer om aan kerstaankopen te ontsnappen...

"Krëfel Cube" in tien stations

Nog tot en met 23 december runt Krëfel een virtuele winkel, de Krëfel Cube, in de treinstations van Brussel-Centraal, Luik, Namen, Leuven en GentHet gaat om kubussen vol afbeeldingen en productcodes van kerstcadeautjes (producten, gadgets, gift cards) die via een simpele druk mobiel te bestellen zijn. Diezelfde kubussen stonden van 10 tot 16 december ook al in de stations van Brussel-Zuid, Antwerpen-Centraal, Brugge, Charleroi en Mechelen.

 

"Met deze virtuele shop willen we de Krëfel-winkel dichter bij onze klant brengen én hen kennis laten maken met de voordelen van onze mobiele geschenkideeënsite", zegt Olivia Devuyst, marketingmanager van Krëfel. Gemak staat voorop: de pakjes worden thuis geleverd of zijn af te halen in een Krëfel-winkel naar keuze.

 

"Mobile wordt de toekomst"

Krëfel is niet de eerste (en ongetwijfeld niet de laatste) die met dit soort van virtuele winkels de consument tracht te verleiden tot aankopen. Eerder berichtten we al over soortgelijke initiatieven van Delhaize (ook al in treinstations) en het Britse Tesco (in metrostations en luchthavens).

 

"Meer en meer Belgen hebben een smartphone en zijn altijd verbonden met het internet", zegt Donovan Mazzoni, e-commercemanager bij Krëfel. "Mobile wordt dus de toekomst. We hebben voor onze mobiele approach dan ook een duidelijke strategie vastgelegd en zullen deze vanaf nu steeds consequent integreren in onze marketingmix."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.