Kleding.nl in Australische handen | RetailDetail

Kleding.nl in Australische handen

Kleding.nl in Australische handen

De Australische Mitula Group neemt kledingzoekmachine Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola over voor een bedrag van 11 miljoen euro. Het bedrijf Kleding BV zal onder de nieuwe eigenaar wel volledig zelfstandig blijven functioneren.

 

Sneller groeien in Europa

"Wij zijn heel erg blij met de acquisitie van Kleding. Deze overname verschaft ons direct een sterke positie in het verticaal zoeken op mode, wat we verder kunnen laten groeien door gebruik te maken van de 80 miljoen bezoeken per maand aan onze andere Mitula-zoeksites”, zegt Gonzalo del Pozo, CEO van de Mitula Group.

 

Kleding BV baat in 16 landen verticale vergelijkingssites uit. In Nederland functioneert het onder andere onder de naam Kleding.nl. In België gebruikt het de merknaam Fashiola. Die is ook aanwezig in landen als Denemarken, Duitsland, Spanje, Zwitserland en Frankrijk. Mitula hoopt met de overname vooral in Europa sneller te groeien.

 

Mitula werd in 2009 opgericht en heeft momenteel meer dan 100 digitale marktplaatsen in handen in 51 landen. Die marktplaatsen variëren van vastgoed naar auto’s en mode. "Het modesegment is belangrijk voor ons, omdat we graag willen verschuiven van 'clicks-leverancier' naar een bedrijf dat een meer constante inkomstenstroom voor haar partners kan genereren. Het modesegment is ingericht op het delen van provisie en dat sluit goed aan bij onze toekomstvisie”, verklaart Del Pozo de overname van Kleding BV.

 

Kleding.nl werd in 2012 gelanceerd en trok in 2013 de grenzen over met zusterbedrijf Fashiola. Op de zoekmachines zijn ongeveer 18 miljoen kledingstukken te vinden van meer dan 1.000 webshops. Het krijgt daarbij een percentage van elk kledingstuk dat via de site werd verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.