Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo | RetailDetail

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo
Shutterstock

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Nederland en Duitsland, misschien België

Lidl heeft sinds kort zowel in Nederland, België als Duitsland een non-food webshop en lijkt nu op de proppen te komen met een distributiecentrum dat voor die drie landen dienst moet doen. Het project komt dan wel in Venlo, maar Lidl Nederland zegt zelf niets te maken te hebben met de bouw en wijst naar de hoofdzetel in Duitsland.

 

De keuze voor Venlo is dan ook niet toevallig, aangezien het vlak bij de Duitse en Belgische grens ligt. Bronnen spreken van leveringen in Oost-Nederland en een deel van Duitsland. Het is dus nog niet duidelijk of ook België bij het project wordt betrokken. Voorlopig worden de bestellingen uit België nog verzonden vanuit Duitsland.

 

Het nieuwe distributiecentrum komt er in twee fases van elk zeven hectare magazijnruimte. De eerste fase moet in de herfst van dit jaar klaar zijn, waarna er wordt gestart met de tweede fase. Er wordt daarbij gesproken van 300 tot 400 jobs in het magazijn, plus nog heel wat kantoorbanen.

 

Volgend jaar moet ook in Roosendaal een distributiecentrum voor e-commerce de deuren openen. Opnieuw vlakbij de Belgische grens dus. Dat krijgt een oppervlakte van zes hectare en zou plaats bieden aan 1.200 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.