Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo
Shutterstock

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Nederland en Duitsland, misschien België

Lidl heeft sinds kort zowel in Nederland, België als Duitsland een non-food webshop en lijkt nu op de proppen te komen met een distributiecentrum dat voor die drie landen dienst moet doen. Het project komt dan wel in Venlo, maar Lidl Nederland zegt zelf niets te maken te hebben met de bouw en wijst naar de hoofdzetel in Duitsland.

 

De keuze voor Venlo is dan ook niet toevallig, aangezien het vlak bij de Duitse en Belgische grens ligt. Bronnen spreken van leveringen in Oost-Nederland en een deel van Duitsland. Het is dus nog niet duidelijk of ook België bij het project wordt betrokken. Voorlopig worden de bestellingen uit België nog verzonden vanuit Duitsland.

 

Het nieuwe distributiecentrum komt er in twee fases van elk zeven hectare magazijnruimte. De eerste fase moet in de herfst van dit jaar klaar zijn, waarna er wordt gestart met de tweede fase. Er wordt daarbij gesproken van 300 tot 400 jobs in het magazijn, plus nog heel wat kantoorbanen.

 

Volgend jaar moet ook in Roosendaal een distributiecentrum voor e-commerce de deuren openen. Opnieuw vlakbij de Belgische grens dus. Dat krijgt een oppervlakte van zes hectare en zou plaats bieden aan 1.200 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Back to top