LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Van start met 70 merken

Het nieuwe online verkoopplatform van LVMH, ’s werelds grootste luxegroep, zal vanaf de officiële start op 6 juni meteen actief zijn in zeventig landen. “De selectie van producten zal een doorslag zijn van de Parijse kijk op mode”, zegt Eric Goguey, algemeen directeur en oprichter van de webshop, aan het Franse persbureau AFP.

 

“De webshop zal zowel Franse als buitenlandse merken verkopen, waaronder 16 van de groep LVMH. Na de start met een beperkte herfst-wintercollectie, bestaande uit producten van zeventig merken, zal de site vanaf september uitbreiden tot een 150-tal merken”, vervolgt Goguey.

 

Behalve eigen topmerken als Vuitton, Dior, Céline, Givenchy, Loewe en Moynat zal de site ook Gucci, Prada, Burberry, Chloé, Valentino, Ferragamo, Etro en Marni verkopen en ook opkomende merken als AMI, Kitsuné, Proenza Schouler en Maison Michel aanbieden. “Nee, het was niet moeilijk om hen te overtuigen: de merken willen nu eenmaal verkopen waar hun klanten zijn", klinkt het in Parijs.

 

De site zal “24Sevres.com” heten, een knipoog naar het adres van het legendarische Parijse luxewarenhuis Bon Marché, en pakt onder meer uit met een videoconferentie-optie die de klant live in contact brengt met een stylist die hem of haar bij de aankoop advies op maat kan geven, en dat in het Frans of het Engels. “Het is belangrijk dat de kwaliteit van de service van hetzelfde niveau is als die van de verkochte merken”, aldus nog Goguey.

 

Nog maar een begin

Met de webshop is een investering van “enkele miljoenen euro’s” gemoeid, een peulschil voor een groep die in het boekjaar 2016 een recordomzet van 37,6 miljard euro realiseerde, een stijging van 5% tegenover het jaar voordien.

 

En dat is nog maar een begin, klinkt het bij LVMH. De groep werkt nog aan meerdere projecten om de online verkoop aan te zwengelen. Op die manier wil LVMH, net als zijn concurrenten trouwens, inspelen op de groeiende vraag van zijn cliënteel naar digitale oplossingen en tegelijk nieuwe groeibronnen aanboren. Volgens een studie van de Boston Consulting Group realiseert het luxesegment vandaag nog altijd maar 7% van zijn verkoop online, cijfer dat tegen 2025 minstens zou verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top