LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Van start met 70 merken

Het nieuwe online verkoopplatform van LVMH, ’s werelds grootste luxegroep, zal vanaf de officiële start op 6 juni meteen actief zijn in zeventig landen. “De selectie van producten zal een doorslag zijn van de Parijse kijk op mode”, zegt Eric Goguey, algemeen directeur en oprichter van de webshop, aan het Franse persbureau AFP.

 

“De webshop zal zowel Franse als buitenlandse merken verkopen, waaronder 16 van de groep LVMH. Na de start met een beperkte herfst-wintercollectie, bestaande uit producten van zeventig merken, zal de site vanaf september uitbreiden tot een 150-tal merken”, vervolgt Goguey.

 

Behalve eigen topmerken als Vuitton, Dior, Céline, Givenchy, Loewe en Moynat zal de site ook Gucci, Prada, Burberry, Chloé, Valentino, Ferragamo, Etro en Marni verkopen en ook opkomende merken als AMI, Kitsuné, Proenza Schouler en Maison Michel aanbieden. “Nee, het was niet moeilijk om hen te overtuigen: de merken willen nu eenmaal verkopen waar hun klanten zijn", klinkt het in Parijs.

 

De site zal “24Sevres.com” heten, een knipoog naar het adres van het legendarische Parijse luxewarenhuis Bon Marché, en pakt onder meer uit met een videoconferentie-optie die de klant live in contact brengt met een stylist die hem of haar bij de aankoop advies op maat kan geven, en dat in het Frans of het Engels. “Het is belangrijk dat de kwaliteit van de service van hetzelfde niveau is als die van de verkochte merken”, aldus nog Goguey.

 

Nog maar een begin

Met de webshop is een investering van “enkele miljoenen euro’s” gemoeid, een peulschil voor een groep die in het boekjaar 2016 een recordomzet van 37,6 miljard euro realiseerde, een stijging van 5% tegenover het jaar voordien.

 

En dat is nog maar een begin, klinkt het bij LVMH. De groep werkt nog aan meerdere projecten om de online verkoop aan te zwengelen. Op die manier wil LVMH, net als zijn concurrenten trouwens, inspelen op de groeiende vraag van zijn cliënteel naar digitale oplossingen en tegelijk nieuwe groeibronnen aanboren. Volgens een studie van de Boston Consulting Group realiseert het luxesegment vandaag nog altijd maar 7% van zijn verkoop online, cijfer dat tegen 2025 minstens zou verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

18/05/2017

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Boomende e-commerce zorgt voor startersrecord

18/05/2017

Het aantal Belgen dat een eigen onderneming is gestart, was nooit hoger dan vorig jaar. Opvallend: de dienstensector, en dan vooral de kleine zelfstandige koerierbedrijfjes die pakjes leveren voor webshops, trekken de kar.

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

18/05/2017

De Poolse groep AmRest Holdings heeft de franchise over de afhaalpunten en leverdiensten van Pizza Hut in Frankrijk overgenomen van de Belgische groep Top Brands. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

Back to top