LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Van start met 70 merken

Het nieuwe online verkoopplatform van LVMH, ’s werelds grootste luxegroep, zal vanaf de officiële start op 6 juni meteen actief zijn in zeventig landen. “De selectie van producten zal een doorslag zijn van de Parijse kijk op mode”, zegt Eric Goguey, algemeen directeur en oprichter van de webshop, aan het Franse persbureau AFP.

 

“De webshop zal zowel Franse als buitenlandse merken verkopen, waaronder 16 van de groep LVMH. Na de start met een beperkte herfst-wintercollectie, bestaande uit producten van zeventig merken, zal de site vanaf september uitbreiden tot een 150-tal merken”, vervolgt Goguey.

 

Behalve eigen topmerken als Vuitton, Dior, Céline, Givenchy, Loewe en Moynat zal de site ook Gucci, Prada, Burberry, Chloé, Valentino, Ferragamo, Etro en Marni verkopen en ook opkomende merken als AMI, Kitsuné, Proenza Schouler en Maison Michel aanbieden. “Nee, het was niet moeilijk om hen te overtuigen: de merken willen nu eenmaal verkopen waar hun klanten zijn", klinkt het in Parijs.

 

De site zal “24Sevres.com” heten, een knipoog naar het adres van het legendarische Parijse luxewarenhuis Bon Marché, en pakt onder meer uit met een videoconferentie-optie die de klant live in contact brengt met een stylist die hem of haar bij de aankoop advies op maat kan geven, en dat in het Frans of het Engels. “Het is belangrijk dat de kwaliteit van de service van hetzelfde niveau is als die van de verkochte merken”, aldus nog Goguey.

 

Nog maar een begin

Met de webshop is een investering van “enkele miljoenen euro’s” gemoeid, een peulschil voor een groep die in het boekjaar 2016 een recordomzet van 37,6 miljard euro realiseerde, een stijging van 5% tegenover het jaar voordien.

 

En dat is nog maar een begin, klinkt het bij LVMH. De groep werkt nog aan meerdere projecten om de online verkoop aan te zwengelen. Op die manier wil LVMH, net als zijn concurrenten trouwens, inspelen op de groeiende vraag van zijn cliënteel naar digitale oplossingen en tegelijk nieuwe groeibronnen aanboren. Volgens een studie van de Boston Consulting Group realiseert het luxesegment vandaag nog altijd maar 7% van zijn verkoop online, cijfer dat tegen 2025 minstens zou verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.

Ook Leader Price breekt met 'hard discount'

07/06/2018

Leader Price, de ‘hard discount’-dochter van de Franse Groupe Casino, verandert het geweer van schouder. “Vandaag volstaan lage prijzen niet meer. De discount van de oude stempel verdwijnt”, hebben ze nu ook in Frankrijk begrepen.