Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope blijkt dat één op tien Nederlanders al eens een maaltijdbox heeft besteld. Daarnaast toont nog eens één op vijf interesse in de boxen: vooral kleine huishoudens vinden het idee interessant.

 

Markt blijft groeien

In totaal heeft 11 procent van de Nederlanders al eens een maaltijdbox besteld, en daarvan blijft één derde maaltijdboxen bestellen. Vooral bij een- of tweepersoonsgezinnen zijn de boxen populair omwille van het gebruiksgemak, de variatie in maaltijden en inspiratie voor nieuwe recepten. Gebruikers kiezen meestal voor boxen met twee of drie maaltijden en willen graag dat de box op maandag wordt geleverd.

 

“Met de huidige herhaalaankopen en de interesse verwachten we dat deze jonge markt verder gaat groeien. Al zal het geen gemeengoed voor het merendeel van de huishoudens worden”, aldus Bart Roozen van Multiscope.

 

Hellofresh is veruit de bekendste maaltijdbox: liefst 82 procent van de ondervraagden zegt die aanbieder te kennen. Daarnaast doet de Allerhande Box van Albert Heijn het met 49 procent ook goed. Andere aanbieders zijn bij minder dan 20 procent van de bevolking bekend. Multiscope ondervroeg voor zijn onderzoek 1.000 Nederlanders.