Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope blijkt dat één op tien Nederlanders al eens een maaltijdbox heeft besteld. Daarnaast toont nog eens één op vijf interesse in de boxen: vooral kleine huishoudens vinden het idee interessant.

 

Markt blijft groeien

In totaal heeft 11 procent van de Nederlanders al eens een maaltijdbox besteld, en daarvan blijft één derde maaltijdboxen bestellen. Vooral bij een- of tweepersoonsgezinnen zijn de boxen populair omwille van het gebruiksgemak, de variatie in maaltijden en inspiratie voor nieuwe recepten. Gebruikers kiezen meestal voor boxen met twee of drie maaltijden en willen graag dat de box op maandag wordt geleverd.

 

“Met de huidige herhaalaankopen en de interesse verwachten we dat deze jonge markt verder gaat groeien. Al zal het geen gemeengoed voor het merendeel van de huishoudens worden”, aldus Bart Roozen van Multiscope.

 

Hellofresh is veruit de bekendste maaltijdbox: liefst 82 procent van de ondervraagden zegt die aanbieder te kennen. Daarnaast doet de Allerhande Box van Albert Heijn het met 49 procent ook goed. Andere aanbieders zijn bij minder dan 20 procent van de bevolking bekend. Multiscope ondervroeg voor zijn onderzoek 1.000 Nederlanders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Filet Pur: Voer voor geamputeerde smaakpapillen

12/01/2018

Consumenten zijn net mensen. En dus niet bepaald stabiel en geniaal, maar wel aartslui. Gezondheid is voor hipsters, Kafka leeft en 2018 wordt het jaar van de vijg. Althans volgens het nieuwe weekoverzicht van RetailDetail Food.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top