Makro sluit Nederlandse webshop | RetailDetail

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit morgen de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct. Dan zijn artikelen als witgoed, kantoorartikelen, luiers en wijn niet meer online verkrijgbaar. Voor horecabezorging blijft online bestellen wel mogelijk.

 

Inspiratie in de vestigingen bieden

Groothandelsketen Makro sluit de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct omdat “de strategische focus van Makro ligt op het bieden van inspiratie in de Makro-vestigingen en Horecabezorging. We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken. Een direct gevolg hiervan is het stopzetten van deze online bestelmogelijkheden”, zo laat de onderneming aan klanten weten.

 

Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar al bekend dat het stopt met e-commerce-activiteiten. De groothandelsketen moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen, onder meer door ondernemers in de zeventien vestigingen in Nederland mogelijkheden voor werken, vergaderen en netwerken te bieden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

Kindermodemerk Fred & Ginger zet eerste buitenlandse stappen

06/02/2018

Fred & Ginger, het Belgische kinderkledingmerk van FNG Groep, gaat nu ook het buitenland veroveren. De nieuwe herfst-wintercollectie wordt voor het eerst ook aan groothandelspartners aangeboden.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top