Makro sluit Nederlandse webshop | RetailDetail

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit morgen de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct. Dan zijn artikelen als witgoed, kantoorartikelen, luiers en wijn niet meer online verkrijgbaar. Voor horecabezorging blijft online bestellen wel mogelijk.

 

Inspiratie in de vestigingen bieden

Groothandelsketen Makro sluit de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct omdat “de strategische focus van Makro ligt op het bieden van inspiratie in de Makro-vestigingen en Horecabezorging. We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken. Een direct gevolg hiervan is het stopzetten van deze online bestelmogelijkheden”, zo laat de onderneming aan klanten weten.

 

Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar al bekend dat het stopt met e-commerce-activiteiten. De groothandelsketen moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen, onder meer door ondernemers in de zeventien vestigingen in Nederland mogelijkheden voor werken, vergaderen en netwerken te bieden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.