Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit morgen de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct. Dan zijn artikelen als witgoed, kantoorartikelen, luiers en wijn niet meer online verkrijgbaar. Voor horecabezorging blijft online bestellen wel mogelijk.

 

Inspiratie in de vestigingen bieden

Groothandelsketen Makro sluit de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct omdat “de strategische focus van Makro ligt op het bieden van inspiratie in de Makro-vestigingen en Horecabezorging. We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken. Een direct gevolg hiervan is het stopzetten van deze online bestelmogelijkheden”, zo laat de onderneming aan klanten weten.

 

Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar al bekend dat het stopt met e-commerce-activiteiten. De groothandelsketen moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen, onder meer door ondernemers in de zeventien vestigingen in Nederland mogelijkheden voor werken, vergaderen en netwerken te bieden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top