Makro sluit Nederlandse webshop | RetailDetail

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit Nederlandse webshop

Makro sluit morgen de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct. Dan zijn artikelen als witgoed, kantoorartikelen, luiers en wijn niet meer online verkrijgbaar. Voor horecabezorging blijft online bestellen wel mogelijk.

 

Inspiratie in de vestigingen bieden

Groothandelsketen Makro sluit de Makro Webshop, Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct omdat “de strategische focus van Makro ligt op het bieden van inspiratie in de Makro-vestigingen en Horecabezorging. We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken. Een direct gevolg hiervan is het stopzetten van deze online bestelmogelijkheden”, zo laat de onderneming aan klanten weten.

 

Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro, maakte begin dit jaar al bekend dat het stopt met e-commerce-activiteiten. De groothandelsketen moet reorganiseren en wil meer beleving naar de winkelvloer brengen, onder meer door ondernemers in de zeventien vestigingen in Nederland mogelijkheden voor werken, vergaderen en netwerken te bieden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.