Marc O’Polo opent half maart Belgische webshop | RetailDetail

Marc O’Polo opent half maart Belgische webshop

Marc O’Polo opent half maart Belgische webshop

Na Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en Zweden krijgen nu ook België en Frankrijk hun eigen Marc O’Polo-webshop. Die opent zijn virtuele deuren al halverwege maart.

"Zeer aantrekkelijk groeipotentieel"

Het "premium modern casual label", zoals Marc O’Polo zichzelf graag omschrijft, is in België en Frankrijk al te koop via eigen boetieks, franchisewinkels en multimerkenzaken. Nu komt daar ook een webshop bij: "E-commerce is een cruciaal onderdeel van onze groeistrategie en krijgt tijdens het huidige boekjaar speciale aandacht", zegt Alexander Gedat. De ceo van Marc O’Polo ziet zowel in België als in Frankrijk nog "een zeer aantrekkelijk groeipotentieel".

 

Marc O’Polo werd in 1967 opgericht en groeide gestaag naar 2.600 winkelpunten. De groep uit Stephanskirchen (bij München) verkoopt zijn gamma, dat naast kleding ook accessoires, brillen, juwelen en een home-collectie omvat, al in 92 eigen winkels en kan daarnaast rekenen op 143 franchisewinkels, 1.145 retailpartners en 1.219 multimerkenboetieks in een dertigtal landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.