Media Markt laat shoppen via virtual reality

Media Markt laat shoppen via virtual reality

Tijdens de Huishoudbeurs in Amsterdam konden bezoekers virtueel een bezoekje brengen aan een filiaal van elektronicaketen Media Markt. Dankzij een virtual reality-bril kunnen ze vrij door de winkel lopen, zonder echt aanwezig te zijn.

 

Winkelbeleving bij online shoppen

Ook was het mogelijk om de producten die te zien waren daadwerkelijk aan te schaffen. Store of the Future, het retailinnovatielab dat instond voor de ontwikkeling van het project, wil zo consumenten een blik op de winkel van de toekomst geven.

 

“Wij staan altijd open voor nieuwe ontwikkelingen die winkelen nóg leuker maken,” vertelt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland. Volgens hem is virtueel shoppen de manier om het online gebeuren te combineren met de beleving in de winkel. “De beleving van een aankoop is minstens zo belangrijk,” aldus Van Ruiven. “Dankzij virtueel shoppen is die beleving nu ook online mogelijk.”

 

De virtuele winkel van Media Markt is momenteel nog te vinden op een speciale site, waar iedereen het ook zonder virtual reality-bril uit te testen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Ceconomy (ex-Metro) groeit vooral online

31/08/2017

Ceconomy, dat ontstond na de splitsing van de Metro Group en onder andere de activiteiten van Media Markt en Saturn omhelst, groeide in het eerste onafhankelijke kwartaal met net iets meer dan een procent.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top