Media Markt laat shoppen via virtual reality

Media Markt laat shoppen via virtual reality

Tijdens de Huishoudbeurs in Amsterdam konden bezoekers virtueel een bezoekje brengen aan een filiaal van elektronicaketen Media Markt. Dankzij een virtual reality-bril kunnen ze vrij door de winkel lopen, zonder echt aanwezig te zijn.

 

Winkelbeleving bij online shoppen

Ook was het mogelijk om de producten die te zien waren daadwerkelijk aan te schaffen. Store of the Future, het retailinnovatielab dat instond voor de ontwikkeling van het project, wil zo consumenten een blik op de winkel van de toekomst geven.

 

“Wij staan altijd open voor nieuwe ontwikkelingen die winkelen nóg leuker maken,” vertelt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland. Volgens hem is virtueel shoppen de manier om het online gebeuren te combineren met de beleving in de winkel. “De beleving van een aankoop is minstens zo belangrijk,” aldus Van Ruiven. “Dankzij virtueel shoppen is die beleving nu ook online mogelijk.”

 

De virtuele winkel van Media Markt is momenteel nog te vinden op een speciale site, waar iedereen het ook zonder virtual reality-bril uit te testen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top