Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

Media-Saturn heeft een bijzondere strategie aangenomen om de verliezen vanuit de webwinkel Redcoon, die het in 2011 aankocht, te laten verdwijnen. Het heeft een rechtszaak aangespannen om de overname met terugwerkende kracht ongedaan te laten maken.

Claim van 300 miljoen euro

Voor het ongeldig verklaren van die overname beroept Media-Saturn zich op de kartelwetgeving. Volgens het bedrijf hebben er een aantal overtredingen van die wetgeving plaatsgevonden. Het legt daarom een claim neer van 300 miljoen euro, waarmee het de overnamesom van 125 miljoen euro en de geleden verliezen hoopt te recupereren. Eind dit jaar moet er een uitspraak volgen in de zaak.

 

Media-Saturn nam in 2011 Redcoon met hoge verwachtingen over, maar beleefde uiteindelijk weinig plezier aan de webshop. In 2014 werd al besloten om niet langer te verkopen in Denemarken en Frankrijk en in 2016 werden ook de webshops in de Benelux, Spanje, Oostenrijk en Portugal stopgezet.

 

Toen Media-Saturn in 2011 Redcoon in handen kreeg, hadden de twee ketens zelf nog geen eigen webshop en was het de bedoeling dat het zo snel de eigen online omzet zou kunnen verdubbelen. Later lanceerden zowel Media Markt als Saturn een eigen webshop en werd Redcoon een beetje overbodig. De online omzet groeit immers snel genoeg via de eigen webshops. Vorig jaar was er nog sprake van een online groei van 40% bij Media-Saturn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Back to top