Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken | RetailDetail

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

Media-Saturn heeft een bijzondere strategie aangenomen om de verliezen vanuit de webwinkel Redcoon, die het in 2011 aankocht, te laten verdwijnen. Het heeft een rechtszaak aangespannen om de overname met terugwerkende kracht ongedaan te laten maken.

Claim van 300 miljoen euro

Voor het ongeldig verklaren van die overname beroept Media-Saturn zich op de kartelwetgeving. Volgens het bedrijf hebben er een aantal overtredingen van die wetgeving plaatsgevonden. Het legt daarom een claim neer van 300 miljoen euro, waarmee het de overnamesom van 125 miljoen euro en de geleden verliezen hoopt te recupereren. Eind dit jaar moet er een uitspraak volgen in de zaak.

 

Media-Saturn nam in 2011 Redcoon met hoge verwachtingen over, maar beleefde uiteindelijk weinig plezier aan de webshop. In 2014 werd al besloten om niet langer te verkopen in Denemarken en Frankrijk en in 2016 werden ook de webshops in de Benelux, Spanje, Oostenrijk en Portugal stopgezet.

 

Toen Media-Saturn in 2011 Redcoon in handen kreeg, hadden de twee ketens zelf nog geen eigen webshop en was het de bedoeling dat het zo snel de eigen online omzet zou kunnen verdubbelen. Later lanceerden zowel Media Markt als Saturn een eigen webshop en werd Redcoon een beetje overbodig. De online omzet groeit immers snel genoeg via de eigen webshops. Vorig jaar was er nog sprake van een online groei van 40% bij Media-Saturn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.