Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

De Duitse Metro Group heeft geïnvesteerd in de Britse startup Yoyo Wallet, een snel groeiend mobiele betaalplatform dat opereert in heel Europa. Metro Group investeerde samen met enkele andere bedrijven in totaal 14 miljoen euro in Yoyo Wallet.

Branded mobile experience

“Yoyo heeft een groeiend aantal klanten overtuigd om zijn data gedreven oplossingen voor betalingen en loyaliteitsprogramma’s te gebruiken, met meest recent nog Caffé Nero, de derde grootste koffieketen in het Verenigd Koninkrijk”, zegt Hansjörg Sage, algemeen directeur bij de digitale tak van Metro Group. “Nu digitalisering mainstream wordt in ‘hospitality’, is de technologie van Yoyo een sterke kandidaat voor momenteel onontgonnen delen van de markt. Als deel van ons engagement, wil Metro die ontplooiing ondersteunen.”

 

Dankzij Yoyo kunnen retailers van elke grootte een ‘branded mobile experience’ geven aan hun klanten, terwijl ze zelf het aanbod aan kunnen passen dankzij een groot aantal services die Yoyo aanbiedt. Elke retailer kan zo een eigen app samenstellen, met bepaalde services of loyaliteitsprogramma’s.

 

Yoyo wist bij een eerdere investeringsronde ook al tien miljoen euro op te halen. Momenteel heeft het al meer dan 400.000 geregistreerde bezoekers, die Yoyo Wallet kunnen gebruiken bij meer dan 1.700 winkels, onder andere bij Caffé Nero en Planet Organic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Brouwer Delirium Tremens blijft investeren

11/01/2018

Brouwerij Huyghe, het bedrijf achter het speciaalbier Delirium Tremens, gaat meer dan twintig miljoen euro investeren, onder andere in export naar nieuwe landen. Het bier is al te vinden in China, maar nu mikt Huyghe ook op Afrika en India.

Essentiel zoekt extra geld voor expansie

10/01/2018

Het Antwerpse modemerk Essentiel is op zoek naar extra centen, waarmee het voornamelijk de internationale expansie wil financieren. Tot nu toe werd steevast eigen geld gebruikt om te blijven groeien.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top