Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing | RetailDetail

Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

De Duitse Metro Group heeft geïnvesteerd in de Britse startup Yoyo Wallet, een snel groeiend mobiele betaalplatform dat opereert in heel Europa. Metro Group investeerde samen met enkele andere bedrijven in totaal 14 miljoen euro in Yoyo Wallet.

Branded mobile experience

“Yoyo heeft een groeiend aantal klanten overtuigd om zijn data gedreven oplossingen voor betalingen en loyaliteitsprogramma’s te gebruiken, met meest recent nog Caffé Nero, de derde grootste koffieketen in het Verenigd Koninkrijk”, zegt Hansjörg Sage, algemeen directeur bij de digitale tak van Metro Group. “Nu digitalisering mainstream wordt in ‘hospitality’, is de technologie van Yoyo een sterke kandidaat voor momenteel onontgonnen delen van de markt. Als deel van ons engagement, wil Metro die ontplooiing ondersteunen.”

 

Dankzij Yoyo kunnen retailers van elke grootte een ‘branded mobile experience’ geven aan hun klanten, terwijl ze zelf het aanbod aan kunnen passen dankzij een groot aantal services die Yoyo aanbiedt. Elke retailer kan zo een eigen app samenstellen, met bepaalde services of loyaliteitsprogramma’s.

 

Yoyo wist bij een eerdere investeringsronde ook al tien miljoen euro op te halen. Momenteel heeft het al meer dan 400.000 geregistreerde bezoekers, die Yoyo Wallet kunnen gebruiken bij meer dan 1.700 winkels, onder andere bij Caffé Nero en Planet Organic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Peas&Love mikt op 150 stadsboerderijen op daken

07/06/2018

De Brusselse start-up Peas&Love, die stadsboerderijen op daken creëert en verhuurt, heeft 1,2 miljoen euro opgehaald bij enkele Franse investeerders. Met dat verse geld wil oprichter Jean-Patrick Scheepers de komende vijf jaar 150 nieuwe stadslandbouwprojecten 'uit de grond' stampen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.