Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

Metro Group investeert in mobiele betaaloplossing

De Duitse Metro Group heeft geïnvesteerd in de Britse startup Yoyo Wallet, een snel groeiend mobiele betaalplatform dat opereert in heel Europa. Metro Group investeerde samen met enkele andere bedrijven in totaal 14 miljoen euro in Yoyo Wallet.

Branded mobile experience

“Yoyo heeft een groeiend aantal klanten overtuigd om zijn data gedreven oplossingen voor betalingen en loyaliteitsprogramma’s te gebruiken, met meest recent nog Caffé Nero, de derde grootste koffieketen in het Verenigd Koninkrijk”, zegt Hansjörg Sage, algemeen directeur bij de digitale tak van Metro Group. “Nu digitalisering mainstream wordt in ‘hospitality’, is de technologie van Yoyo een sterke kandidaat voor momenteel onontgonnen delen van de markt. Als deel van ons engagement, wil Metro die ontplooiing ondersteunen.”

 

Dankzij Yoyo kunnen retailers van elke grootte een ‘branded mobile experience’ geven aan hun klanten, terwijl ze zelf het aanbod aan kunnen passen dankzij een groot aantal services die Yoyo aanbiedt. Elke retailer kan zo een eigen app samenstellen, met bepaalde services of loyaliteitsprogramma’s.

 

Yoyo wist bij een eerdere investeringsronde ook al tien miljoen euro op te halen. Momenteel heeft het al meer dan 400.000 geregistreerde bezoekers, die Yoyo Wallet kunnen gebruiken bij meer dan 1.700 winkels, onder andere bij Caffé Nero en Planet Organic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top