Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Rocket Internet, de Duitse start-upincubator en het moederbedrijf van Zalando, heeft in de eerste helft van 2016 een immens verlies geleden. Daarnaast viel de waardering van de modestart-ups scherp terug.

Doelstellingen herhaald

Rocket Internet maakte in de eerste helft van 2016 een verlies van maar liefst 617 miljoen euro. Het wees daarbij vooral naar de slechte resultaten binnen zijn Global Fashion Group, waarin de verschillende online moderetailers zijn verzameld: die maakte op zijn eentje al een verlies van 383 miljoen euro.

 

Voor Rocket Internet blijft het zo een bijzonder moeilijke tijd. De aandelen van het bedrijf zijn dit jaar dan ook al met 33 procent gedaald. De modewebshops van Rocket Internet waren in 2015 nog iets meer dan 3 miljard euro waard, maar momenteel worden ze gewaardeerd op slechts 1 miljard euro.

 

Toch klinkt er bij Rocket Internet nog geen paniek en herhaalt CEO Oliver Samwer de doelstellingen voor het volledige jaar. “We verwachten nog steeds dat minstens drie van onze bedrijven winstgevend zijn tegen het einde van 2017, en dat de verliezen van die bedrijven hun hoogtepunt hebben gehaald in 2015”, aldus Samwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Greenyard lijdt onder druk supermarkten

07/06/2018

Groenten- en fruitproducent Greenyard presteerde vorig boekjaar onder de verwachtingen. De prijsdruk vanuit de supermarkten weegt door, net als de mislukte overname van Dole.