Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Moederbedrijf Zalando kent immense terugval

Rocket Internet, de Duitse start-upincubator en het moederbedrijf van Zalando, heeft in de eerste helft van 2016 een immens verlies geleden. Daarnaast viel de waardering van de modestart-ups scherp terug.

Doelstellingen herhaald

Rocket Internet maakte in de eerste helft van 2016 een verlies van maar liefst 617 miljoen euro. Het wees daarbij vooral naar de slechte resultaten binnen zijn Global Fashion Group, waarin de verschillende online moderetailers zijn verzameld: die maakte op zijn eentje al een verlies van 383 miljoen euro.

 

Voor Rocket Internet blijft het zo een bijzonder moeilijke tijd. De aandelen van het bedrijf zijn dit jaar dan ook al met 33 procent gedaald. De modewebshops van Rocket Internet waren in 2015 nog iets meer dan 3 miljard euro waard, maar momenteel worden ze gewaardeerd op slechts 1 miljard euro.

 

Toch klinkt er bij Rocket Internet nog geen paniek en herhaalt CEO Oliver Samwer de doelstellingen voor het volledige jaar. “We verwachten nog steeds dat minstens drie van onze bedrijven winstgevend zijn tegen het einde van 2017, en dat de verliezen van die bedrijven hun hoogtepunt hebben gehaald in 2015”, aldus Samwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld.