Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

De online luxeretailer Yoox-Net-a-Porter heeft in de eerste helft van het jaar zijn omzet met bijna 16 procent de hoogte in gejaagd. Ook de winst ging met meer dan 15 procent de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.

Groeiend aantal klanten

De totale omzet van de fusiegroep kwam in de eerste zes maanden van 2016 uit op 897 miljoen euro, goed voor een groei van 15,8 procent. In het tweede kwartaal werd een omzet van 450,8 miljoen euro gehaald, wat een groei betekende van 17 procent.

 

De aangepaste nettowinst steeg in de eerste helft van 2016 dan weer met 15,2 procent naar 37 miljoen euro. Yoox-Net-a-Porter heeft momenteel 28 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook dat is een flinke stap voorwaarts. Een jaar geleden waren dat er nog maar 26,15 miljoen. De groep heeft momenteel 2,6 miljoen actieve klanten, ten opzichte van 2,3 miljoen een jaar eerder.

 

Het aantal bestellingen steeg de afgelopen zes maanden naar 3,9 miljoen, komende van 3,3 miljoen een jaar eerder. De gemiddelde waarde van een bestellingen daalde wel van 354 euro naar 335 euro.

 

Alle cijfers van het huidige jaar worden vergeleken met pro-forma cijfers van een jaar eerder, omdat er toen nog geen sprake was van de fusie tussen Yoox en Net-a-Porter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top