myShopi al bijna 750.000 keer gedownload in één jaar tijd | RetailDetail

myShopi al bijna 750.000 keer gedownload in één jaar tijd

myShopi al bijna 750.000 keer gedownload in één jaar tijd

De Belgische 'app' myShopi, een digitaal boodschappenlijstje voor smartphones, is goed op weg de wereld te veroveren. Hoewel de applicatie pas in maart vorig jaar werd gelanceerd, werd ze inmiddels al ruim 730.000 keer gedownload. Tegen het huidige tempo wordt volgende week de kaap van de 750.000 downloads overschreden.

2.800 downloads per dag

Achter myShopi zit het bedrijfje Agilys in Waterloo, een kmo met een tiental werknemers die eind 2010 werd opgericht door Philippe van Ophem en Renaud Gryspeerdt. Beide veertigers stonden eerder samen aan de wieg van Euremis, een specialist in mobiele CRM-oplossingen. In 2006 verkochten ze die voor 4,1 miljoen euro aan Belgacom, dat Euremis in augustus 2010 volledig integreerde in zijn Enterprise Business Unit.

 

Agilys lanceerde myShopi in maart van vorig jaar. "Ons gratis digitale boodschappenlijstje is intussen gelanceerd in België, Frankrijk, Nederland, Verenigde Staten, Canada en Groot-Brittannië en wordt momenteel zo'n 2.800 keer per dag gedownload. De teller staat al op 730.000. Volgende week halen we dus de 750.000', zegt Philippe Van Ophem in Het Nieuwsblad.

 

De app is beschikbaar voor iPhone, Android en Windows Phone. Het jonge Belgische bedrijfje is intussen ook al gecontacteerd door Research in Motion, de producent van de Blackberry, die hen hebben gevraagd om myShopi ook voor hun besturingssysteem klaar te stomen. Daarnaast heeft Agilys ook al een deal met Sony, om myShopi standaard te installeren op zijn Xperia-smartphonegamma.

 

E-couponing

Agilys heeft al ruim een half miljoen geïnvesteerd in de ontwikkeling, de lancering en het beheer van de gratis app. Het bedrijfje voerde onlangs een kapitaalverhoging door om zijn verdere groei mogelijk te maken.

 

MyShopi haalt zijn inkomsten uit sponsoring van bepaalde productcategorieën (LU sponsort bijvoorbeeld de koekjescategorie), reclame (weergave van promoties op specifieke producten) en sinds enkele maanden ook uit e-couponing, waarbij het bedrijf een commissie ontvangt op elke terugbetaling. Naar eigen zeggen verwerkte myShopi sinds de start in februari al zo'n 18.000 e-coupons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.