Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops | RetailDetail

Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops

Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops

Engelstalige webshops verkiezen het vaakst om hun websites naar het Frans en het Duits te vertalen. Daarna kiezen ze niet voor een andere wereldtaal, maar wel voor het Nederlands, dat zo het Spaans van het podium stoot.

Sterke economieën

Dat blijkt uit cijfers van One Hour Translation, dat zijn analyse baseert op 4.000 vertaalprojecten die het kreeg tijdens 2015 en 2016. Dat het Duits en het Frans de twee eerste plaatsen innemen, is geen verrassing: het zijn immers de twee grootste economieën in Europa. Daarnaast worden de talen ook gesproken in een aantal andere grote landen.

 

Dat Nederlands van de vierde naar de derde plaats springt, is te danken aan de kracht van de economieën van Nederland en België, waar de koopkracht sterk staat in vergelijking met andere Europese landen. Het Spaans zakt dan weer een plek naar plaats vier. Het Chinees, dat de meest gesproken taal ter wereld is, is in zijn gesimplificeerde vorm te vinden op de 15e plaats en in zijn traditionele vorm op de 16e plek. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.