Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops | RetailDetail

Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops

Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops

Engelstalige webshops verkiezen het vaakst om hun websites naar het Frans en het Duits te vertalen. Daarna kiezen ze niet voor een andere wereldtaal, maar wel voor het Nederlands, dat zo het Spaans van het podium stoot.

Sterke economieën

Dat blijkt uit cijfers van One Hour Translation, dat zijn analyse baseert op 4.000 vertaalprojecten die het kreeg tijdens 2015 en 2016. Dat het Duits en het Frans de twee eerste plaatsen innemen, is geen verrassing: het zijn immers de twee grootste economieën in Europa. Daarnaast worden de talen ook gesproken in een aantal andere grote landen.

 

Dat Nederlands van de vierde naar de derde plaats springt, is te danken aan de kracht van de economieën van Nederland en België, waar de koopkracht sterk staat in vergelijking met andere Europese landen. Het Spaans zakt dan weer een plek naar plaats vier. Het Chinees, dat de meest gesproken taal ter wereld is, is in zijn gesimplificeerde vorm te vinden op de 15e plaats en in zijn traditionele vorm op de 16e plek. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.