Nederlands Webshop Keurmerk gestart in België

Nederlands Webshop Keurmerk gestart in België

Webshop Keurmerk, naar eigen zeggen het grootste keurmerk van Nederland, gaat internationaal en steekt de grens over naar ons land. Meteen 'internationaliseert' het ook zijn naam: Webshop Keurmerk gaat voortaan als Webshop Trustmark door het leven.

België springplank naar rest van de wereld

Sinds gisteren is Webshop Trustmark officieel actief in België. "We hebben gemerkt dat er steeds meer behoefte is aan een keurmerk en ondersteuning in andere landen en vooral in België. Om die reden hebben we besloten dat Webshop Keurmerk onder de naam Webshop Trustmark wereldwijd zal gaan opereren", zegt voorzitter Mark Teurlings.

 

België komt als eerste aan de beurt: "Een aantal winkels heeft zich reeds aangemeld voor een keuring en toelating bij het Belgische Webshop Trustmark en daarmee tegelijkertijd bij 'Webshop Label de Qualité' voor de Franstalige consument. Zij worden geactiveerd zodra aan alle vereisten is voldaan", klinkt het.

 

"Al duizenden winkels aangesloten"

Webshop Keurmerk was al het grootste keurmerk in Nederland en wil nu onder zijn Engelse naam uitgroeien tot "het grootste onafhankelijke keurmerk ter wereld. Duizenden winkels hebben zich aangesloten bij het keurmerk dat een groot vertrouwen geniet bij de consument", laat de organisatie weten.

 

Webshop Keurmerk/Trustmark bestaat sinds 2001 en wil consumenten beschermen tegen ondeugdelijke verkopers: de aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht en worden periodiek gecontroleerd. Eventuele klachten van consumenten worden behandeld door een internationaal team van juristen.

 

Met de komst van de Nederlanders krijgen bestaande Belgische keurmerken als BeCommerce Trust Label, Unizo e-commercelabel en SafeShops er meteen een te duchten concurrent bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top