Nederlands Webshop Keurmerk gestart in België | RetailDetail

Nederlands Webshop Keurmerk gestart in België

Nederlands Webshop Keurmerk gestart in België

Webshop Keurmerk, naar eigen zeggen het grootste keurmerk van Nederland, gaat internationaal en steekt de grens over naar ons land. Meteen 'internationaliseert' het ook zijn naam: Webshop Keurmerk gaat voortaan als Webshop Trustmark door het leven.

België springplank naar rest van de wereld

Sinds gisteren is Webshop Trustmark officieel actief in België. "We hebben gemerkt dat er steeds meer behoefte is aan een keurmerk en ondersteuning in andere landen en vooral in België. Om die reden hebben we besloten dat Webshop Keurmerk onder de naam Webshop Trustmark wereldwijd zal gaan opereren", zegt voorzitter Mark Teurlings.

 

België komt als eerste aan de beurt: "Een aantal winkels heeft zich reeds aangemeld voor een keuring en toelating bij het Belgische Webshop Trustmark en daarmee tegelijkertijd bij 'Webshop Label de Qualité' voor de Franstalige consument. Zij worden geactiveerd zodra aan alle vereisten is voldaan", klinkt het.

 

"Al duizenden winkels aangesloten"

Webshop Keurmerk was al het grootste keurmerk in Nederland en wil nu onder zijn Engelse naam uitgroeien tot "het grootste onafhankelijke keurmerk ter wereld. Duizenden winkels hebben zich aangesloten bij het keurmerk dat een groot vertrouwen geniet bij de consument", laat de organisatie weten.

 

Webshop Keurmerk/Trustmark bestaat sinds 2001 en wil consumenten beschermen tegen ondeugdelijke verkopers: de aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht en worden periodiek gecontroleerd. Eventuele klachten van consumenten worden behandeld door een internationaal team van juristen.

 

Met de komst van de Nederlanders krijgen bestaande Belgische keurmerken als BeCommerce Trust Label, Unizo e-commercelabel en SafeShops er meteen een te duchten concurrent bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.